Odpowiedz 
Wily & Light no RockBoard: That's Paradise
19-11-2011, 15:50 33 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2011 17:12 10 przez Evil.)
Post: #1
Wily & Light no RockBoard: That's Paradise
[Obrazek: wlnrbtp.jpg]

Wily & Light no RockBoard: That's Paradise (jap. Wairī & Raito no RokkuBōdo: Zattsu Paradaisu) to czteroosobowa gra planszowa, podobna do Monopolu. Została wydana tylko w Japonii przez firmę Capcom na konsolę Famicom w 1993 roku. Jest to za razem pierwsza gra, opracowana na podstawie klasycznej serii gier Mega Man, w której popularny Blue Bomber nie jest głównym bohaterem.

Celem gry jest uzbieranie wymaganej kwoty, aby spełnić marzenie jednej z n/w osób:
*Dr. Cossack chce wybudować sieć laboratorium, w których będzie mógł dokonywać nowych odkryć.
*Dr. Light pragnie natomiast wybudować laboratorium do prowadzenia badań, które przyczynią się do zapanowania pokoju na świecie.
*Kalinka, córka dr Cossacka, chce wybudować wielki zamek, w którym będzie mogła żyć jak prawdziwa księżniczka.
*Roll, córka dr Lighta, chce wybudować szpital, aby nieść pomoc ludziom.
*Dr. Wily ma tylko jeden cel, chce zawładnąć światem.

[Obrazek: sparadisescr01.jpg]

Ze względu na to, że oryginalna gra jest w całości po japońsku, tak na wszelki wypadek (jeśli ktoś będzie chciał spróbować), wyjaśnię podstawowe zasady, które w niej obowiązują.
Na początku gry musimy zdecydować, ilu graczy weźmie udział.

|Gracze|Komputer|
|---0---|-4--3--2-|
|---1---|-3--2--1-|
|---2---|-2--1--0-|
|---3---|-1--0----|
|---4---|----------|

Po lewej stronie tabeli wybieramy, ile osób będzie z nami grało, zaś z prawej dobieramy "komputerowych" graczy, jeśli mamy ochotę grać w pełnym składzie (max. 4 osoby). Istnieje również opcja, w której gra samoczynnie będzie kontrolować swój przebieg (jeśli zaznaczymy liczbę 0 graczy). Następnie wybieramy postać z Mega Mana, którą chcemy zagrać (ich inwestycje mają takie kolory):
- Dr. Wily
- Dr. Light
- Dr. Cossack
- Kalinka
- Roll

Potem należy wybrać mapę, gdzie rozpocznie się nasza rozgrywka.
Mamy do dyspozycji 4 mapy:

- Mapa nr 1 Green Town

[Obrazek: greentown.png]

- Mapa nr 2 Cold Island

[Obrazek: coldisland.png]

- Mapa nr 3 Hot Zone

[Obrazek: hotzone.png]

- Mapa nr 4 Megalopolis

[Obrazek: megalopolis.png]

Na koniec system gry rozlosuje kolejność startową i poprosi nas o decyzję czy będziemy grać w opcji Bankrupt czy Battle Royale. Różnią się one tylko tym, że w pierwszej gramy do czasu aż któryś z graczy zbankrutuje i nie będzie mógł kontynuować gry, zaś w drugiej do momentu, kiedy jeden z graczy przejmie 50% lub więcej inwestycji dostępnych w grze. Pojawi się również informacja dotycząca określonych wymagań, które należy spełnić, aby być zwycięzcą rundy (w celu przejścia całej gry trzeba wygrać wszystkie 4 plansze).

|--------------| Liczba akcji ---------------| #u|
| Wymagania: | Liczba inwestycji ---------| #u|
|--------------| Pieniądze - Zenny(waluta)| #Z|

Po rozpoczęciu gry, jeśli nic nie będziemy naciskać wyświetli się menu z informacją, ile kasy ma każdy z graczy. Poruszamy się naszą postacią poprzez "rzucanie" kostką (ROLL), która przedstawiona jest za pomocą licznika pól od 1 do 8. Gdy ów licznik zatrzyma się na określonej cyfrze, przesuwamy się kolejno po planszy do miejsca wyznaczonego nam przez numerek (czasami będziemy mogli wybrać również kierunek, w którym chcemy iść). Za każdym razem, gdy rzucamy kośćmi możemy zobaczyć swój aktualny stan wartości inwestycji oraz pieniędzy, a także rywali (musimy pamiętać tylko o tym, aby nic nie naciskać, kiedy jest nasza kolej).
Poza wspomnianym "rzutem" kostką istnieje również wiele interesujących opcji w grze:

|-Roll--|-Stat-|-Prop.|
|-Map-|-Card-|-Opt--|


Jeśli klikniemy w (STAT) to zobaczymy aktualny status majątku naszej postaci np. ilość posiadanych pieniędzy (Zenny), zysku (XCH) a także liczbę akcji (Lots) i inwestycji (Labs). Możemy również sprawdzić majątek konkurencji poruszając strzałkami na padzie lub klawiaturze.

(PROP.) dzięki tej opcji możemy zdecydować, co chcemy zrobić z naszymi akcjami i inwestycjami. Pojawi się dodatkowe menu, w którym mamy do wyboru: aukcje, oferty, sprzedaż, wymianę i wyjście.

|-Auction-|-Offer-|
|-Sell-----|-Trade-|
|-Exit-----|

Aukcje (Auction) - tu odbywają się licytacje akcji i inwestycji graczy, którzy nie mają kasy w grze bądź chcą odsprzedać swoją posiadłość, tym którzy dadzą za nią najwięcej Zenny.
Oferty (Offer) - umożliwiają wybór interesującej nas akcji lub inwestycji i zaproponowanie odkupienia jej od konkurenta/tki. Może on/ona przyjąć bądź odrzucić naszą propozycję.
Sprzedaż (Sell) - pozwala odsprzedać aukcje lub inwestycje innemu graczowi. Ustalamy cenę za jaką jesteśmy skłonni odstąpić od naszej posiadłości. Nasz rywal może przystać na naszą ofertę bądź też nie.
Wymiana (Trade) - opcja pozwalająca na zamianę własnych aukcji i inwestycji z dowolnym graczem.
Wyjście (Exit) - powrót do głównego menu gry.

(MAP) w tej opcji możemy przejrzeć całą mapę gry bądź za pomocą strzałek przemieszczać się we wszystkich kierunkach pól po mapce.

Klikając w (CARD) wyświetlą się 4 dodatkowe opcje:

|-Use-|-Trash-|
|-Info-|-Exit--|

Opcja (Use) umożliwia użycie specjalnych kart, które możemy zdobyć w grze, gdy staniemy na polu oznaczonym znakiem zapytania. Nie wszystkie z nich mogą być od razu wykorzystane. Każda karta ma inne właściwości. Jeśli chcemy dowiedzieć się do czego służą wybieramy opcję (Info). Miejsce na karty jest limitowane, stąd też w przypadku przepełnienia, będziemy musieli odrzucić jedną z nich, chcąc zachować naszą nową kartę. Do tego używamy opcji (Trash). Aby opuścić to menu wciskamy (Exit).

Ostatnia opcja (OPT) dzieli się na następujące funkcje:

|-TextSpeed-|-User-|-Music-|
|----Rules---|--Goal-|-Exit---|

(TextSpeed) odpowiada za wyświetlania tekstu. Gracz może ustawić 3 stopnie szybkości: slow, normal (domyślna) i fast. Ta funkcja pomoże w zrozumieniu dialogów w grze (wymagana znajomość j. japońskiego :D). Jeśli klikniemy w (User) to będziemy mogli zmienić swój status w grze np. kiedy chcemy na chwilę zrobić sobie przerwę możemy zastąpić naszą postać komputerem (i vice versa), który będzie grał za nas. Nie możemy natomiast dodawać nowych graczy lub usuwać już istniejących (no chyba że sami zbankrutują :P). (Music) natomiast umożliwia nam na wyłączenie muzyki lecącej w tle. Kolejna funkcja (Rules), wyznaczamy zasady gry np. z Bankrupt do Battle Royale i odwrotnie. Na koniec pozostała już tylko (Goal). Jest to najważniejsza funkcja, pozwalająca manipulować grą. Możemy zmieniać liczbę akcji, inwestycji czy Zenny (pieniędzy) wymaganych, aby wygrać grę. Przydatna tylko i wyłącznie, jeśli chcemy szybko ją ukończyć. Aby opuścić to menu wciskamy (Exit).

[Obrazek: sparadisescr03.jpg]

Wily & Light no RockBoard: That's Paradise to gra przeznaczona dla rodzin, fanów gier Mega Man bądź grupy przyjaciół. Jej rozgrywka przypomina bardzo planszowe gry typu Monopol. Głównym czynnikiem decydującym o zwycięstwie jest szczęście i dobra strategia. Nie jest to może gra, która przyciągnie nas tak jak Tanki (Battle City) swoją prostotą, lecz moim zdaniem warto dać jej szansę. Występuje w niej wiele postaci z popularnej gry Capcomu np. Robot Masterzy pojawiający się na wylosowanych kartach, każdy dający inny efekt. Grafika jest bardzo przyjemna dla oka, zaś muzyka bardzo przypomina tą z Mega Mana.
Nie dowiecie się więcej, jeśli nie spróbujecie. Serdecznie zachęcam. ;)

Zarajestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.

Moja ocena gry:
7/10

P.S. Jeśli nie chcecie grać w wersję japońską, istnieje angielskie tłumaczenie gry.
Poszukajcie w necie bądź napiszcie do mnie PW.

[Evil] podmieniłem wersję japońską na stronie na tą "zangielszczoną", więc w linku powyżej macie już po angielsku :P
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
19-11-2011, 15:54 30
Post: #2
RE: Wily & Light no RockBoard: That's Paradise
A weź wrzuć na jakiś hosting i daj link po prostu :)

Swoją drogą, nieźle się napisałeś, a ja nie widzę sensu grania w planszówkę bez planszy i żetonów w łapie, w dodatku walcząc z krzemem, podsumowując - po co robić takie gry jako konsolowy exclusive? ;)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
19-11-2011, 16:05 02
Post: #3
RE: Wily & Light no RockBoard: That's Paradise
Ładniej wygląda z obrazkami B) (wiem, trochę zawiesza) to jest taka elektoniczna gra planszowa, dedykowana na NES-a. Nie podoba Ci się to trudno, a ja tam w nią lubię grać chociażby za ten unikalny Mega Man'owy styl jej wykonania.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
22-11-2011, 17:13 45 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2011 17:13 45 przez Evil.)
Post: #4
RE: Wily & Light no RockBoard: That's Paradise
No, jeśli tłumaczenie jest w miarę dobre, to dodam na stronę :P

ed. wersja po angielsku podrzucona przez użytkownika PEGASUS dodana na stronę, znaczy podmieniona za tą po japońsku :P dziękujemy.

Jeśli jesteś użytkownikiem i masz jakiś problem lub pytanie, to najpierw zadaj je NA FORUM, a nie przez pw/gg. Oczywiście możesz zignorować powyższe zdanie, ale nie zdziw się, że ja zignoruję Twoją wiadomość. :>

Cicha woda tak mocno rwała, że wpadł pierwszy z brzegu.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
03-09-2015, 10:03 11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2015 10:03 11 przez ferret.)
Post: #5
RE: Wily & Light no RockBoard: That's Paradise
Zagrałam, z save'ami, żeby zagwarantować sobie zakończenie ze spisem osób uczestniczących w produkcji gry, żeby mieć do kolekcji endingów. Przyda się zagrać bez.
Na wstępie można zaznaczyć, że wadą jest brak wyboru Megamana. Jednak, czy w platformerze nie był wadą brak grania postacią Roll, Cossacka, Willego czy Lighta? Zatem jest dobrze. Tylko Megaman wygląda trochę koślawo, głównie jego wzrok czy oczy.
Symulatorem życia nie nazwę tego, mimo podobnej planszy do gier typu przedstawaiającego życiowe losy na NES. Ciekawi mnie, czy da się zrozumieć tę grę po japońsku, podobnie jak zrozumiałam zasady gry Tsuppari Wars bez tłumaczenia. Pewnie się tego nie dowiem, bo grałam w tłumaczenie oryginalnej gry. Jednak nawet z angielskim nie jest gładko, nie orientuję się w pojęciu "rent". Mimo różnych spraw, bohaterowie nie mają wiele do powiedzenia. Myląca jest ich reakcja nieraz na wylosowaną kartę - bohaterowie po stronie dobra reagują na kartę, która teoretycznie może przynieść im korzyść, działając na niekorzyść innym, zmartwieniem. Na początku może to zmylić i wprowadzić zamieszanie i niepotrzebną obawę.
Gry typu inwestowania planszowego nie przemawiają do mnie. Całe szczęście, że nie przekładają się na prawdziwe życie. Jak wkroczę (dla Serca z Serca i Rozumu tłumaczenie - wdepnę) na teren czyjejś fabryki, to muszę zapłacić właścicielowi. W Polsce jednak nie jest tak źle, mogę przejść obok fabryki, szpitala lub laboratorium bez płacenia za moją obecność. W razie czego strażnik, zanim dojdzie do przekroczenia terenu, może upomieć mnie, że zakaz wstępu. Do zastanawiania się może doprowadzić też to, że za okrążenie planszy dostaje się pieniądze. Może to być jednak po prostu otrzymywanie pensji, a kto pracuje szybciej, czyli wcześniej okrąży plansze, ten wcześniej dostaje pieniądze, czyli tak jakby więcej.
Ciekawa jest sytuacja, kiedy brakuje prądu w czyjejś sieci fabryk. To dopiero by było zastanawianie się, co począć bez Internetu. Zdarza się, że ktoś któremuś graczowi podłoży świnię (jak śmiem nazywać broń mojej ulubionej postaci z Megamana w ten sposób ). Nieraz takie same karty mają różną funkcję. Poprawka, jednak nie wiem, czy nie da się grać Megamanem, bo jest coś takiego w grze, jak transformacja, ale wątpię, żeby się dało, więc pewnie brak poprawiania. Gra zatem ma dużo elementów urozmaicających rozgrywkę, ale nie lubię jednego - wyścigów słynnych mini-wrogów megamana z hełmem. Chyba już lepsze są karty z Lone Ranger'a, jednak tutaj bym się zastanowiła jeszcze.
Gra ma wiele funkcji - karty, wyścigi, gra planszowa, teleporty, trzykrotne ulepszanie fabryk, różne ścieżki, cele, jednak jest pewna wada, ale to w tłumaczeniu - czasem są niezrozumiałe bełkoty. Dosyć dobra jest interaktywność w grze, myślę, że 7/10 (dla oryginału, jeśli nie ma błędów w dialogach).
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
08-09-2015, 05:18 38
Post: #6
RE: Wily & Light no RockBoard: That's Paradise
Hmm ciekawa sprawa. nawet nie miałem pojęcia że wydali coś tak ciekawego. Trzeba będzie obadać na Everdrajwie. Stokrotne dzięki za wspaniałą reckę, zachęciła mnie to zapoznaniem się z tym tytułem. Pozdrawiam i czekam na więcej.

Zarajestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Light Gimmick! ;) Berion 3 266 02-03-2017 18:09 34
Ostatni post: SebaSan1981

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości