Odpowiedz 
Tool Asisted Speedrun
22-09-2013, 09:17 08 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-09-2013 09:17 55 przez kuback81.)
Post: #1
Tool Asisted Speedrun
Swego czasu natknąłem się na YT na dość ciekawe filmiki. Mianowicie pokazują one speedruny niemal każdej gry na NES-a/Famicoma i wielu innych platform. Zwie się toto TAS (w skrócie Tool Asisted Speedrun). Niektórzy gracze najtrudniejsze gry przechodzą w ciągu kilku minut. Rzucę wam tu jeden filmik na zachętę:



Co o tym sądzicie i czy słyszeliście kiedyś o takim czymś?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
22-09-2013, 11:54 16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-09-2013 11:55 19 przez M'cin. Powód: Drobne poprawki)
Post: #2
RE: Tool Asisted Speedrun
Warto, żebyś dopisał, jak oni osiągają takie wyniki i czym się różni TAS od speedruna. Ah, dobra, zrobię to za Ciebie :>
Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Ciekawe, ale jak dla mnie zwykłe speedrunowanie daje większą radochę z grania, to to bliższe mnie nie pociaga.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
23-09-2013, 14:27 29
Post: #3
RE: Tool Asisted Speedrun
Ja szczerze mówiąc nie wiem na czym polega to całe TAS, klasyczny speedrun nie jest jakoś zbyt naciągany, jasne że jak fabryka pozwala to i bugi wykorzystują, ale w TAS wygląda to jak naciąganie do porzygu. Jasne że każdą grę praktycznie można speedrunować, ale niech grają w to jeszcze ludzie, a nie skrypty i programy :D Najdobitniej to mi to chyba pokazuje TAS z pierwszej części Diablo, po pierwsze że manipulacja poziomami jest tam wykonana do maxa, to jeszcze wszelkie ruchy dzieją się ze zbyt dużą szybkością, dobrze że sam diablo nie jest oskryptowany i ginie jak na demona przystało :D

Z kolei NESowe TASy są... no też niezbyt ciekawe. Speedruny z komentarzem wyglądają i bardziej przekonująco, no i słychać że są tam jednak ludzie :) TAS ma natomiast jedną fajną cechę - pokazuje sporo glitchów, bugów i innych śmiesznych urywków z gier, niektóre są naprawde komicznie przedstawione i niemożliwe do ujrzenia grając normalnie... :D

Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
23-09-2013, 14:35 14
Post: #4
RE: Tool Asisted Speedrun
(23-09-2013 14:27 29)orlasek napisał(a): Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.Ja szczerze mówiąc nie wiem na czym polega to całe TAS, klasyczny speedrun nie jest jakoś zbyt naciągany, jasne że jak fabryka pozwala to i bugi wykorzystują, ale w TAS wygląda to jak naciąganie do porzygu.

Czyli nie przeczytałeś tego powyżej ;] Tool-Assisted Speedrun jak sama nazwa wskazuje jest speedrunem przy użyciu wszelkich dostępnych narzedzi. Savestate, Rerecording granie na 20% szybkości gry a potem przyśpieszenie tego by na filmie wyglądało normalnie to tylko kilka ze sztuczek jakie są wykorzystywane przy produkcji TASów. Nie mam nic przeciwko fajnie jest tak popatrzeć na gry przechodzone idealnie :D
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
23-09-2013, 18:32 20
Post: #5
RE: Tool Asisted Speedrun
A najlepiej tak napisać bota, żeby żadna inna sztuczka nie była potrzebna i przy 60 fpsach mieć 100% pewność zwycięstwa :>
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
23-09-2013, 21:15 06
Post: #6
RE: Tool Asisted Speedrun
Ten cały TAS jest z jednej strony fajny, bo dzięki niemu można przekonać co rzeczywiście jest możliwe w grze. Ale z drugiej strony przy klasycznych speedrunach niegdy nie było pewności czy nie można czegoś było zrobić czegoś lepiej i zawsze istniała spora szansa na pobicie rekordu. Nie można umniejszać ludziom zajmującym się tym, bo TAS'owanie wymaga pewnie nie mało żmudnej, mrówczej pracy, nie mniej jednak to przy speedrunie można się wykazać prawdziwymi umijętnościami.

[img][/img]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
21-02-2014, 18:07 33
Post: #7
RE: Tool Asisted Speedrun
Oglądanie TASów to dobre rozwiązanie, gdy chce się obejrzeć jakąś rundę, animację lub grafikę w grze. Dzięki TASowi ogląda się maksymalnie krótki filmik i w ten sposób oszczędza się trochę czasu, choć zdarzają się TASy, w których autor się przyznaje, że popełnił kilka błędów i rozgrywka mogła być krótsza. Niestety, autorzy filmików bardzo często nie wstawiają w opisie czasu, w którym kończą się i zaczynają poszczególne rundy (najczęściej tylko wstawiają czas początku endingu), myśląc w ten sposób tylko o nabijaniu minut oglądalności kanału zamiast o oglądaczach. Jednak TAS, jak każdy inny filmik, często nie umożliwia poznania strategii pokonywania wrogów, z wyjątkiem przypadków, kiedy jest wstawiony komentarz dotyczący sposobu postępowania w grze. Chociaż i tak lepiej samemu zagrać i opracować lub zastosować strategie przechodzenia gry. TASy też nie pokażą rozgrywki bez użycia skrótów, chyba że autor nie zna danego skrótu lub kiedy uzna, że należy pokazać wszystkie opcje przejścia gry (wszystkie rundy, alternatywne endingi w jednym filmiku video lub w oddzielnych fimach).
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości