Odpowiedz 
Summer Carnival - Recca
20-06-2014, 17:20 56 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-06-2014 21:49 24 przez PegazusMaster.)
Post: #1
Summer Carnival - Recca
Najbardziej technicznie dopracowany nie licząc Gradiusa 2 SHMUP na nesa. Jak dla mnie to jeden z najlepszych shmupów jakie powstały i lepszy od większości, które obecnie powstają...

Pod względem dynamiki gra zabija gry z ery snesa z tego samego gatunku. Gra jest tak szybka, że przebija pod tym względem nawet gry z 16/32 bitowych konsol i większość współczesnych shmupów.



[Obrazek: recca-16.png]
[Obrazek: Summer_Carnival_%2792_Recca_-_FC_-_Stage_2.png]
psychodeliczne efekty plansz - to trzeba zobaczyć w ruchu
[Obrazek: recca3.jpg]
[Obrazek: ebe42c82.png]
[Obrazek: ReccaBoss.png]


Najlepszy jest tu motyw z odblokowaniem drugiego "poziomu" gry po przejściu jej pierwszy raz.
Dostajesz następny zestaw plansz, które są obszerniejsze i 2x intensywniejsze pod względem natłoku wrogów. To się nazywa "Hard Mode" a plansze stają się rozbudowane i zmienione zamiast "STAGE" nazewnictwo zmienia się na "AREA" - obszary.

Tak wygląda ekran w hard mode po przejściu pierwszy raz gry:
[Obrazek: recca-010.jpg]
Pierwszy zestaw plansz wykończy większość graczy. Ci, którzy czekają na recca hard mode i przejście podstawki będą totalnie powaleni poziomem rozgrywki w hard mode (drugi zestaw plansz) To co się dzieje w hard mode odejmuje mowę.

Są to oczywiście inne poziomy niż przy pierwszym podejściu - Inaczej skonstruowane.
Najbardziej chory, ale w sumie prawdopodobnie najlepszy shmup na nesa.
Nie polecam słabym psychicznie z brakiem zapału do trudnych shmupów.

+Wizualny i techniczny szok (względem pozostałych gier na nesa) Gra pod względem niektórych patentów wyprzedza shmupy o jakieś 20 lat
+Arsenał
+Szybkość gry
+Bossowie - ich wygląd, oraz zachowanie
+MUZYKA (!)
+Rozbudowanie gry i tryby rozgrywki
+ Styl rozgrywki polegający na osłonowym używaniu bomb atomowych. Tego nie stosują żadne shmupy nawet z nowszych generacji
+Efekty graficzne na planszach i styl grafiki kojarzący się z dzikimi zmechanizowanymi owadami i psychodelicznymi maszynami
+JESZCZE RAZ MUZYKA (!)
+Przejście pierwszy raz gry to dopiero początek. Wystarczy zrobić reset i zmienia się wygląd ekranu tytułowego.
Witamy w recca hard mode. Nowy zestaw plansz, które są około 2,3 razy dłuższe każda i jest ich więcej...
Totalne szaleństwo
+Brak spowolnień przy kilkudziesięciu wrogach na ekranie (!) inne gry na nesa mogą tego pozazdrościć.

-Brak

Moja ocena 20/10 Gra po prostu niszczy system

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
02-07-2014, 16:08 18
Post: #2
RE: Summer Carnival - Recca
Może co prawda Heniu trochę przesadził (szczególnie z tym: styl grafiki kojarzący się z dzikimi zmechanizowanymi owadami i psychodelicznymi maszynami :P), ale z jednym się zgadzam na pewno - gra jest fajna. I tym bardziej ją doceniam, im więcej gier na system widziałem, bo udało im się tam wpakować sporo efektów bardzo trudnych do zaimplementowania, jak chociażby wspomniane ruchome tła, przeciwnicy na pół ekranu czy łączeni "stawami", i generalnie dużość obiektów na ekranie jednocześnie. Imponujące, szczególnie, że gra nie korzystała z żadnego specjalnego hardware'u na kartridżu, do tego jedyna gra tej firmy na NES. Nie zgodzę się, że nie spowalnia, zdarza się to dosyć regularnie, szczególnie, jeśli mamy broń z samonaprowadzaniem, a na ekranie pojawiają się wspomniani goście ze stawami, ale to i tak więcej, niż osiągnęła konkurencja w tej dziedzinie (porównać z Contrą Force, koniecznie :P)
Ale do samej gry. Jest fajnie, szybko, dużo się dzieje. Motyw z bombą, która jednocześnie robi za naszą tarczę, faktycznie ciekawy, nigdzie indziej go nie spotkałem. Dużo pomagają dodatkowe działka (wyglądające jak pachołki, nie wiedzieć czemu) ale spróbuj tylko przypadkiem złapać zły bonus w złym momencie :P Podoba mi się też, że wiele momentów jest trudnych za pierwszym razem, ale można sobie wypracować na nie technikę. In minus w porównaniu do reszty gry wypada Stage 4, w zasadzie kilka myśliwców do naklepania bonusów i seria bossów, czasem powtórki z wcześniejszych leveli. Poza tym poziomy pozwalaja poczuć przypływ adrenaliny.
Hard Mode faktycznie ciekawy. Jest jeszcze parę innych ukrytych ficzerów, które można odblokować specjalnym kombinacjami klawiszy lub ściągnąć hacka, który ładuje je w przepiękne menu :P Nazywa się Recca Pure.
Graficznie ok, podobają mi się szczególnie ci mangowi, wielcy bossowie, no i unikatowe robienie wybuchów na podstawie dwukolorowych kółeczek :> Muzyka bardzo klimatyczna, zdarzają się lepsze i słabsze utwory, ale generalnie bardzo charakterystyczna, nie do pomylenia z inną grą. Efekty dźwiękowe idealne i tyle.
Gra trudna, na początku faktycznie wydaje się nie do przejścia, jednak wystarczy trochę cierpliwości i opanowania. Zdziwicie się, jak wiele można przejść stojąc w miejscu i okazjonalnie odpalając bomby, jeśli ma się dobrze dobrane działka. Ukończenie daje dużo satysfakcji.
Ciekawe jest też to, że wielki robot, którego widzimy na ekranie finałowym, został zaimplementowany jako jeden z przeciwników w grze Cho Ren Sha 68k na komputery Sharp X68000 i PC :>
9/10 i "polecałka" ode mnie :P
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
02-07-2014, 21:45 42 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-03-2016 17:32 04 przez PegazusMaster.)
Post: #3
RE: Summer Carnival - Recca
Przeciwnicy są wystylizowani na owady. Nie przesadzam. Dlaczego kojarzą tobie się bossowie z anime ? Dlatego, że właśnie w ANIME w większości przypadków maszyny posiadają formę zainspirowaną właśnie owadami np: Mechy. Jeśli przyjrzysz się przeciwnikom oni również posiadają takie dzikie kształty - opływowe i dynamiczne przypominające budowę wzorowaną na owadach. To nie jest jednak zwykły styl jest to bardzo mroczny i przemyślany rodzaj grafiki. Wszystko do siebie pasuje.


To prawda z spowolnieniami jednak tutaj jest niedopatrzenie. Gra leciutko zwalnia przy kilkudziesięciu wrogach na ekranie w szczególności z bronią H, ale nie jest to tak naprawdę jakaś ogromna wada.
Dla niektórych może to być lekkie ułatwienie.


Boss Rushe ze Stage 4 ? Wada ? To jedna z największych zalet tej gry. Seria bossów to jeden z kamieni milowych najlepszych shmupów.

Co do muzyki jako jedna z niewielu jest zbudowana z prawdziwych sampli, a więc brzmi realistycznie. Polecam osłuchać np: soundtrack z Battle Garegga.


Ogólnie ostatnio wracam co raz częściej do tego tytułu i co raz bardziej jestem przekonany o przewadze tej gry nad większością shmupów jakie znam, które powstały po wyjściu tej gry (nie tylko na nes). Gra właśnie wciąga w sposób w jaki napisałeś. Grasz jednego dnia i uczysz się czegoś nowego po czym na następny dzień jest łatwiej i tak właśnie RECCA ze zwykłej gry staje się nałogiem, ale trzeba grać regularnie. Może wystarczyć na wieeele tygodni i w ogóle się nie nudzić. Po pierwszym zetknięciu się z grą w latach 90tych byłem w szoku.

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
02-07-2014, 21:57 53
Post: #4
RE: Summer Carnival - Recca
Mi tam nijak nie przypominają owadów, ale co kto uważa ;)
Jak napisałem wcześniej, spowolnienie jest dla mnie drobnym problemem, ale nie psuje wrażeń z rozgrywki.
W muzyce mi nie podoba się ten wysoki dźwięk, który np. jest nadużywany w początkowej melodii ze Score Attacka, w paru innych melodiach też się przebija. Muza z poziomu 3 jest też taka sobie, szczególnie na początku. Za to z poziomu 2 (i w normal, i hard mode) jest kapitalna.
Dodam jako ciekawostkę, że soundtrack wyszedł na Audio CD w Japonii i łatwiej go chyba spotkać na aukcjach niż samą grę :P
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
02-07-2014, 22:28 57
Post: #5
RE: Summer Carnival - Recca
Na soundtracku są remixy kilku tracków w wersjach bardziej nowoczesnych.
Podstawka to oryginalna ścieżka. Dla mnie muzyka jest genialna więc nie dziwie się, że powstała CD z tą muzą. Wielokrotnie słuchałem na winampie.

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości