Odpowiedz 
Star Force (SHMUP)
10-08-2009, 19:10 31 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2010 02:03 56 przez potak.)
Post: #1
Star Force (SHMUP)
[Obrazek: starforceu0.png] [Obrazek: starforceu1.png]

Star Force - Pionowy Shmup na NES. Nie mamy żadnych dodatkowych broni cały czas używamy podstawowej pukawki czasem możemy zebrać autofire, który jest nieźle zsynchronizowany z prędkością pojawiania się wrogów, także jest dość użyteczny. Mamy kilka rodzajów przeciwników jednak prawie wszyscy to jedno strzałowcy. Bardzo jednak irytujący są następujący przeciwnicy: Romby, które trafione zmieniają się w grad kul, oraz myśliwce spadające pionowo w dół zasypujące nas gradem kul - te dwa typy przeciwników potrafią robić nam kuku głównie przez fakt, że gra nie ma zróżnicowanych broni. Każdy kolejny poziom ma na końcu bossa. Boss to latająca platforma broniona przez 2 działka, które zawsze oddadzą w całym swoim bycie tylko 2 strzały, gdyż znikają nam z pola widzenia, a platforma z literą wznosi się ponad nami - tak wygląda cała walka z bossem. Na każdym poziomie boss różni się etykietą - literą w alfabecie. Każdy kolejny poziom jest trudniejszy od poprzedniego i pojawiają się na nim nowi przeciwnicy, oraz inaczej wyglądające dekoracje jednak brak dodatkowych broni bardzo daje się we znaki i robi się naprawdę trudno. Początkowo miałem złe zdanie o Star Force w rzeczy samej gra wcale nie jest taka zła ! Jej wadami jest brak dodatkowych broni, oraz gwałtownie rosnąca trudność !
[potak]:dodałem screeny
Odpowiedz cytując ten post
10-08-2009, 20:23 28
Post: #2
RE: Star Force (SHMUP)
myślałem po nazwie tematu, że prowokacja, a tu kolejny członek sekty nam wyrósł ;) z Star Forcem jak z tibią: nie ma nic ciekawego, a ludzie życie na tym marnują. ja przesiedziałem chyba w sumie parę dni mojego życia, żaden shmóp na Pegazłoma tak mnie nie przykuł. 8/10 jak dla mnie.
(10-08-2009 19:10 31)PegazusMaster napisał(a): Zarajestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.Boss to latająca platforma broniona przez 2 działka, które zawsze oddadzą w całym swoim bycie tylko 2 strzały...
niy prawda, w późniejszych levelach oddaje 3 strzały :P
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
10-08-2009, 20:29 34
Post: #3
RE: Star Force (SHMUP)
Jak na razie udało mi się dojść do Area E najdalej. Strasznie wkurzające są te działka w kształcie rombu, których momentami nie sposób uniknąć i nie sposób momentami życia nie stracić. Te działka zaczynają nas ścigać po chwili atakują nas inni przeciwnicy i wręcz obowiązkowa strata życia. Jedyny sposób na zniszczenie ich to bycie w dużej odległości od nich inaczej nas ich eksplozja załatwia. Flustrujące to, bo nim zdążymy je wszystkie wytępić pojawiają się kolejni przeciwnicy.
Odpowiedz cytując ten post
10-08-2009, 20:38 29
Post: #4
RE: Star Force (SHMUP)
trzeba dać im się ustawić kilka obok siebie, i kosić od razu całość, najlepiej z bliska. odłamki rozchodzą się na boki, a po środku jesteś bezpieczny. w levelu 'nastym pojawiają się gigantyczne statki, wyglądają jak topory i wychodzą z tyłu ekrany: są jeszcze bardziej wkurzające :P
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
10-08-2009, 21:14 26
Post: #5
RE: Star Force (SHMUP)
dokladnie M'cin, zwlaszcza, jak przed nimi pojawiaja sie te jakby mysliwce ktore mkna na wprost przez cala mape... to jest dopiero hardcor :D

Zarajestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
10-08-2009, 22:14 02
Post: #6
RE: Star Force (SHMUP)
Pozwoliłem sobie skorzystać z opcji zapisu żeby sprawdzić czy moje podejrzenia są słuszne i sprawdziło się. Plansze w STAR FORCE to templaty czyli gotowe wzory (jest ich kilka z góry ustalonych) i o dziwo wywalają się nam losowo zależnie czy stracimy życie czy przenosimy się do nowej planszy. A to znaczy tyle samo, że od pewnego etapu nie można być pewnym jak będzie wyglądał kolejny poziom, bo to już tylko losowo wybrany zlepek tych samych elementów !! Różni się co najwyżej grafiką. I co najgorsze grupy wrogów występują totalnie losowo. Wydaje mi się, że na dalszych etapach nie można spodziewać się cudów. Jestem właśnie na AREA M i po za wkurzającymi dodatkowymi typami wrogów plansze to to samo co wcześniej, ale użyto innych grafik dekoracji, żeby nas zmylić, że to coś nowego to identyczne TEMPLATY (wzory) Zauważcie, że jak się straci życie to często wywala nas jakby na innym poziomie, a w rzeczy samej to jeden z losowych templatów tyle, że na nieco innych grafikach adekwatnych do poziomu na którym jesteśmy np: Zamiast wielkich budynków z grafiką wesołych mord są teraz przestraszone mordy, które odpowiadają AREA M i cała różnica - tylko wzór ułożenia elementów na planszy inny - jeden z kilku, których jak na razie naliczyłem około pięciu.

EDIT:
Przeszedłem wszystkie poziomy z serii litery Greckiego alfabetu po czym liczyłem na zakończenie gry. Twórcy gry jednak nie pokusili się o zakończenie ! Po poziomie Omega nasatała era poziomów Infinity (nieskończoność). Po przejściu pięciu miałem dość...Ta gra zakończenia nie posiada. Hardkorowcom także odradzam dalszego grania.
Mój uzyskany wynik to ponad 2.000.000 punktów. Sensu dalszego grania nie ma.
Odpowiedz cytując ten post
11-08-2009, 15:31 35 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-08-2009 15:39 57 przez M'cin.)
Post: #7
RE: Star Force (SHMUP)
grałeś na 99 życiach, jak mniemam ??

EDIT o częściowo losowym dobieraniu plansz wiedziałem (zauważ, że jak nie giniesz, zawsze jest tak samo), co do zakończenia też się domyślałem. po co zakończenie w grze, która nie ma fabuły?? ja jakoś nigdy na 99 życiach ni sejwach nie grałem, to już nie ta sama gra, nie ten klimat, nie ta pegasusowość, nie to samo UStarForcenie.
swoją drogą, podobieństwo stateczku do x-winga z góry i użycie w tytule słowa moc sprawiają, że zaczynam myśleć, ile czasu po sądach z Lucasem się tłukli?? a może to miała być oficjalna gra w planach?? who knows :O
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
11-08-2009, 16:08 52
Post: #8
RE: Star Force (SHMUP)
Nie grałem na 99 życiach, ale na sejwach czyli, że co planszę zapis (zwykle zero żyć na koncie na całą) i przechodzenie całej na perfekcje, a jeśli skucha to od nowa (przeszedłem tak w sumie prawie 30 plansz). Chciałem jedynie dowiedzieć się czy będzie mieć jakieś zakończenie. Po zaliczeniu wszystkich liter alfabetu greckiego gra idzie na naiwność graczy i potem już w kółko co poziom jest uwaga śmieszne AREA Infinity (nieskończoność) czyli, że twórcy pomyśleli, że zamiast dawać zakończenie lepiej zostawić losowo dobierane plansze, które już były i niech grają do usranego. Ta gra mogła posilić się choć o zakończenie sporo prostych arcadówek udających gry jedno-pudełkowe, posiadają zakończenie SF nie posiada nawet tego, ale idzie na naiwność graczy.

Można się wyćwiczyć jak reagować na fale wrogów praktycznie potem jest to samo tylko, że w innej kolejności. Na każdą falę wrogów można wymyślić sposób jak jej uniknąć/pokonać i grać do znudzenia. Ogólnie grało mi się w to całkiem nieźle i muszę powiedzieć, że gra jest w stanie uzależnić, ale jeśli już opanuje się jak unikać odpowiednich fal wrogów po jakimś czasie zabawa staje się monotonna.
Odpowiedz cytując ten post
15-02-2016, 18:24 26
Post: #9
RE: Star Force (SHMUP)
Gra ze składu 168 in 1. Charakteryzuje się pojazdem, którym kieruje się, o wyglądzie animowanej osoby z wielkim nosem, czyli przypominającym "The Little Man"'a z różowej pantery.
Gra ma walory poznawcze, ukazując litery alfabetu greckiego. Zaleta ta jest częściowa, bo są nazwy liter, a nie też symbole, nie licząc niektórych, na przykład częściowo B. Mogłyby być też małe litery, ale zostaje tak, jak jest.
Plansze to płyty tak jakby tektoniczne. Interakcja z otoczeniem jest.
Dziwaczny wygląd maszyny, więc 5/10.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Najlepszy shmup według was na nes pegazus PegazusMaster 11 1,341 22-03-2016 00:01 06
Ostatni post: PegazusMaster
  Contra Force potak 30 3,976 21-03-2016 23:52 52
Ostatni post: PegazusMaster
  Bio Force Ape ferret 2 294 05-12-2013 21:26 51
Ostatni post: SebaSan1981

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości