Odpowiedz 
Snake's Revenge
29-01-2016, 22:34 09
Post: #1
Snake's Revenge
[Obrazek: 2xiZOrO.png?1][Obrazek: GGLufmm.png?1]

Wydawca: Konami
Rok wydania: 1990

Snake's Revenge to gra akcji zawierająca elementy skradanki, w której gracz ma za zadanie wypełnić cel misji nie zostając wykrytym. Została wydana przez firmę Konami wyłącznie na konsolę NES w 1990 roku, zarówno na rynek amerykański jak i europejski. Należy wspomnieć, że jest to "nieoficjalny" sequel do pierwszej części kultowej wręcz serii Metal Gear. Prawdziwa kontynuacja - Metal Gear 2: Solid Snake, tak samo jak oryginał, wyszła tylko w Japonii na konsole MSX. Stąd też, niektórzy gracze używają alternatywnego tytułu: "Snake's Revenge: Metal Gear II", odnosząc się do tejże gry jako niezależna produkcja Ultra Games dla Konami of America.


Trzy lata od wydarzeń z pierwszej części, organizacja FOXHOUND odkrywa, iż pewien kraj na Bliskim Wschodzie może być w posiadaniu planów konstrukcyjnych Metal Gear'a oraz korzysta z nich, potajemnie budując nowy model. Porucznik, Solid Snake odpowiedzialny za zniszczenie poprzedniego Metal Gear'a otrzymuje polecenie, poprowadzenia *trzyosobowego zespołu do bazy wroga, w skład którego, poza nim, wchodzą:

John Turner - były agent Biura Wywiadu Marynarki Wojennej USA, a także ekspert w dziedzinie infiltracji,
Nick Myer - ekspert w dziedzinie ładunków wybuchowych i broni, służący niegdyś w "Marines",
*Jennifer - postać znana z Metal Gear, pełni tu rolę tzw. "podwójnego agenta". Szpieguje obóz wroga na rzecz FOXHOUND, pod przykrywką szpiegowania macierzystej organizacji...

*jako osoba pełniąca rolę szpiega przebywa na terenie wroga dłuuuugo przed przybyciem Team'u Snake'a. :rox:

Kryptonim misji to "Operacja 747".

[Obrazek: GEDqArK.png?1]

Celem gry jest odnalezienie wszystkich uwięzionych zakładników oraz jak nie trudno się domyślić zniszczenie Metal Gear'a.
Za każdym razem, gdy uwolnimy określoną ilość osób nasza ranga wzrośnie o jedną gwiazdkę (max. poziom to 6 gwiazdek). Dodatkowo powiększy nam się wskaźnik życia oraz będziemy mogli skorzystać z większej ilości amunicji dla znalezionej broni. W trakcie naszej misji przeszukujemy przeróżne miejsca tj. dżungla, statek, budynki wielopiętrowe, podziemne bazy itp. starając się być niezauważonym przez strażników oraz kamery. Jeśli podczas naszej rozgrywki ktoś lub coś nas zauważy, wyświetli się tzw. Alert Mode, oznaczony symbolem (!), a muzyka zmieni swój ton na bardziej dynamiczny. W takiej sytuacji musimy jak najszybciej opuścić to miejsce, w celu wznowienia infiltracji, bądź wyeliminować wszystkich pojawiających się wrogów (prędzej czy później skończą się respawnować :rotfl: ), korzystając rozsądnie z dostępnych broni lub pięści. Jedną z nielicznych nowości w tej części jest możliwość pełzania w etapach side-scrollowych (tych widzianych z boku), :ściana: a także przesłuchiwanie nieskorych do rozmowy zakładników(?) (nie tylko dla zwiększenia rangi 8) ) w celu wydobycia od nich ważnych informacji za pomocą serum prawdy, które w grze występuje w postaci gazowej... :ciekawe:

[Obrazek: w7Cza91.png?1]

Snake's Revenge może nie należy kanonicznie do serii gier Metal Gear, ale to wcale nie znaczy, że jest gorszy. Patrząc przez pryzmat choćby i pierwszej części odczuwalny jest fakt, iż gra jest bardziej grywalna niż remake jedynki na NES-a i ogólnie dopieszczona zarówno pod względem muzycznym, jak i tym graficznym (szczególnie za pierwszym razem spodobała mi się ta początkowa runda, gdzie chodzimy w ciemnościach po dżungli, omijając reflektory wroga.) Naprawdę całkiem niezły pomysł z tymi side scrollowymi poziomami, które nie należą wcale do najłatwiejszych. Przypominają mi nieco te etapy nazywane "Big Mode" w Predatorze na NES-a. To taka trochę próba "przemycenia" elementów z Contry, żeby przyciągnąć niektórych niezdecydowanych fanów do tej gry. Poza tym poprawiono wiele bugów poprzedniczki, reakcje NPC są teraz bardziej przewidywalne i sprawiedliwe w moim odczuciu. Wszystko wygląda tutaj sprawnie i po prostu lepiej przemyślane, jak na typowo NES-ową produkcję przystało. Jedynie do czego mogę się przyczepić to to, że nie ma tutaj tak dużo niespodziewanych zwrotów akcji, tego zaskoczenia, które doznać można było nawet w pierwszej części (np. jak zostaliśmy schwytani przez wroga).

Trzeba natomiast oddać to, że MSX-owy Metal Gear Hideo Kojimy, ma jednak ten swój specyficzny, wojenny klimat rodem z jakiegoś filmu (takie połączenie widowiskowego kina akcji z pełną dramaturgią) oraz zdecydowanie więcej pomysłów jak sprawić, żeby gra była nie tyle co interesująca, lecz skomplikowana niczym jakaś łamigłówka, nie tylko pod względem samej rozgrywki ale również i przede wszystkim... cholernie wciągającej fabuły.

To jest właśnie te "coś", czego mi brakowało w Snake's Revenge.
Mimo wszystko grę szczerze polecam wszystkim miłośnikom serii Metal Gear, a także fanom "skradanek" i wszelkiej maści gier statycznych.


Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.


Moja ocena:
8/10
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Snake Rattle 'n' Roll PegazusMaster 3 382 09-09-2010 23:06 10
Ostatni post: PegazusMaster

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości