Odpowiedz 
Składanka 143 w 1
11-06-2017, 11:41 18
Składanka 143 w 1
Hej,

Generalnie jestem nowy w temacie NES. Ostatnio zakupiłem NEs w dobrym stanie i kartridż 143 w 1.
Mam pytanie obok Super Mario Bros 3 jest napisane Save - SRAM.
Czy możecie mi wytłumaczyć co to oznacza? Jak tego używać?

Z góry dzięki
Łukasz
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
11-06-2017, 12:02 02
RE: Składanka 143 w 1
Pokaż konkretny kartridż. Link do jakiejś aukcji albo zdjęcie. Kartridży o nazwie 143 in 1 może być .

Generalnie SRAM służy do przechowywaniu stanu gry, zapisu, po odcięciu konsoli od prądu, przez zapisywanie gry na pamięci RAM zasilanej z baterii wmontowanej w kartridż. Tylko, z tego, co pamiętam, Super Mario Bros 3 nie miał funkcji save ;)

Obstawiam, że po prostu w grach, które mają możliwość zapisu na tym kartridżu, ta funkcja po prostu będzie działać. I najprawdopodobniej będzie jedna pamięć na wszystko gry które to obsługują, więc zapisując w jednej, skasujesz w drugiej.
11-06-2017, 12:07 31
Dzięki za info. To jest coś takiego:
Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.

Też trochę poczytałem i SMB 3 nie miało nigdy opcji zapisu więc nie wiem czy to jakaś zmodyfikowana wersja.
Jak rozumiem w takim zestawie nie ma jakiegoś "ukrytego" menu żeby taki save używać. Jak jest możliwy save to byłby on możliwo przez normalne opcji gry.

A tak BTW - jak taką grę ludzie przechodzili bez save ;) ? Wiem że to były inne czasy ale i tak pewnie było to nie lada wyzwanie.

pozdrawiam
Łukasz
12-06-2017, 09:11 07 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-06-2017 08:32 20 przez M'cin.)
Są kartridże, gdzie niektóre gry mogą mieć sejw niemal jak w emulatorach (Everdrive n8), ale toto są potwory z własnym procesorem i systemem operacyjnym. Tutaj raczej zakładałbym bez takich cudów.