Odpowiedz 
Rolling Thunder
15-12-2013, 18:41 56 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2013 20:35 43 przez M'cin.)
Post: #1
Rolling Thunder
O grze dowiedziałem się, gdy ktoś na forum wspomniał o niej jako o wyzwaniu dla najtwardszych NESowych masochistów. Nie pomylił się. RT to egranizacja, a do tego konwersja z Automatów, wyszła jako ostatnia (wersje na kompy, na Amiga czy spectrum, powstawały rok-dwa wcześniej). W grze ratujemy naszą duperę z rąk organizacji terrorystów poubieranych w ciuszki jak z tanich pornoli.
Gameplay opiera się na podobnych zasadach co w późniejszym Codename Viper od Capcomu, przy czym bohater nie wygląda jakby latał bez portek, za co duży plus. Mamy drzwi, w tym składy amunicji, 2 rodzaje pukawek, skok, skok wysoki i przeciwników... którzy są jeszcze bardziej bezlitośni niż Ci z Ninja Gaiden. Pojawiają się znienacka, strzelający wypalają od razu po zauważeniu, potrafią zaatakować spod ekranu lub spaść prosto na głowę lub się zmaterializować gdzie stoisz. Można by iść robiąc małe kroczki, ale na to nie powala bezlitosny timer. Niby da radę wykuć na pamięć sekwencję ruchów przeciwników, ale czasem nie wiadomo czemu potrafią zachować się inaczej niż zawsze i zabić... hmm, nie wspominałem, że mamy 2 kratki życia, a i tak większość przeciwników zabija jednym hitem? Im dalej w las tym gorzej, pojawiają się przeciwnicy skaczący, granatujacy, kucający, albo sytuacje, gdzie musimy stać i płakać patrząc na zegar, kiedy czekamy aż przeciwnik zrobi dokładnie to o my chcemy, bo inaczej nie da rady.
Do pomocy mamy bonusowe życia, checkpointy i krótki, 7-cyfrowy kod do spisania co 2 poziomy. Specjalnie dla tej gry wyciągłem mój zeszycik z hasłami, bo wzorem wspomnianego NG ciągłe zgony dostarczają perwersyjnej przyjemności, a nieprzewidywalność sprawia, ze nie nudzi szybko.\
Ja za daleko jeszcze nie zaszedłem, ponoć jest pod koniec kod dający gameplay ultra-hard, przejście całości obu światów bez passwordów (3 kontynuacje!) polecam retrogamingowym bohaterom z maaaasą czasu i zawziętości.
Są 2 wersje gry, japońska, co wykorzystuje dodatkowy chip dźwiękowy Namco 163 i ma ciut trudniejsze początkowe poziomy (dalszych nie znam). Amerykańska nielicencjonowana (Tengen/Atari) ma mimo to ładniejszy dźwięk, taki bardziej surowy 8-bitowy. Grafika w obu mocno monotonna ale spoko, daję plusa za próbę odtworzenia ludzkich proporcji, tylko protagonista chudy jak szpadel.
Linki do obu:
Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
15-12-2013, 20:13 32
Post: #2
RE: Rolling Thunder
Wiesz, z tego co pograłem to poziom trudności nie odbiega zbyt od Viper'a. Tej gry kiedyś szukałem, pamiętam jak ją miałem. Może trochę w nią popykam, ale póki co nic mnie do niej nie pcha.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
15-12-2013, 20:17 06 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2013 20:31 20 przez Evil. Powód: Drobne poprawki)
Post: #3
RE: Rolling Thunder
Code Name - Viper nie jest od tego samego producenta. :P I nie wiem po co linkować grę z innych serwisów, skoro jest na naszym. :P

Jeśli jesteś użytkownikiem i masz jakiś problem lub pytanie, to najpierw zadaj je NA FORUM, a nie przez pw/gg. Oczywiście możesz zignorować powyższe zdanie, ale nie zdziw się, że ja zignoruję Twoją wiadomość. :>

Cicha woda tak mocno rwała, że wpadł pierwszy z brzegu.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
15-12-2013, 20:36 17
Post: #4
RE: Rolling Thunder
Bo znając Ciebie na bank nie ma obu wersji regionalnych, a nie chce mi się ściągać i sprawdzać jaką masz? :>
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
15-12-2013, 21:48 42
Post: #5
RE: Rolling Thunder
Wersja po angielsku leniu.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
15-12-2013, 23:12 56
Post: #6
RE: Rolling Thunder
Obie są po angielsku, różnią się M. in układem przeciwników na poziomach :>
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
15-12-2013, 23:49 41
Post: #7
RE: Rolling Thunder
Też mi różnica:-P na dobrą sprawę czym to się od Viper'a różni?
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
16-12-2013, 00:03 32
Post: #8
RE: Rolling Thunder
Chyba tylko grafiką. Nawet rozmieszczenie drzwi i przeciwników są bardzo podobne, gameplay ten sam i w ogóle gdyby nie to, że RT wyszedł wcześniej, można by pomyśleć, że jest słabą podróbką Vipera. A może to Viper jest podróbką Rolling Thundera?
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
16-12-2013, 00:11 14
Post: #9
RE: Rolling Thunder
Główna różnica to konieczność szukania jeńców. Z jakiegoś powodu RT mi się podoba, a CD już mniej :>
Biorąc pod uwagę, że Ralph Baer wygrał sprawę z Atari o Ponga, a Samsung płacił odszkodowanie za zaokrąglone obudowy dziwi mnie, że Namco nie pozwało Capcomu...
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
17-12-2013, 21:01 35
Post: #10
RE: Rolling Thunder
Code Viper jest o dwie/trzy klasy lepszy od tego wytworu "gropodobnego". Przynajmniej nie powiela błędów Rolling Thundera, mam tu na myśli możliwość strzelania podczas skoku, lepiej przemyślane zachowanie przeciwników. Poziom trudności Vipera jest o wiele niższy a sama gra bardziej miodna (przechodziłem na konsoli na trybie hard od samego początku). Porównywać te dwie gry to jak porównywać czekoladę z kupą. Niby kolor ten sam ale zapach i smak zgoła inny :)

Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości