Odpowiedz 
OpenXCOM
11-07-2014, 11:27 01
Post: #1
OpenXCOM
Czym jest "UFO: Enemy Unknown" chyba nie trzeba mówić. Legendarna strategia, jedna z najlepszych i najbardziej oryginalnych gier w historii. Stajemy na czele organizacji zajmującej się zwalczaniem obcych, chociaż może bardziej obrony naszej planety przed inwazją kosmitów. Zajmujemy się wszystkim - od rozwoju jednostek i budynków, przez prowadzenie badań nad technologią przybyszów, po walkę wreszcie (tryb turowy podczas walki bezpośrednio z użyciem żołnierzy, jest znakomity :P).

Czemu założyłem ten wątek? Otóż przedwczoraj ukończony został, rozpoczęty cztery lata temu, projekt o nazwie OpenXcom (pojawiła się wreszcie wersja 1.0). Jest to open-source'owy klon UFO: EU, słowo "klon" jest jak najbardziej na miejscu, bowiem gra wygląda identycznie jak oryginał - grafika, mechanika, wszystko bez zmian. Oczywiście działa na najnowszym sprzęcie i wszystkich systemach (nie tylko windowsach), rozdzielczość można dostosować do "dzisiejszych" monitorów. Dodatkowo są dostępne darmowe modyfikacje fanowskie i paczki z misjami. Polecam absolutnie każdemu, kto się nie boi starodawnego podejścia do gier, czyli rozmachu, złożoności, skomplikowania i niekoniecznie ładnej oprawy. :P Genialny projekt!

Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.

Jeśli jesteś użytkownikiem i masz jakiś problem lub pytanie, to najpierw zadaj je NA FORUM, a nie przez pw/gg. Oczywiście możesz zignorować powyższe zdanie, ale nie zdziw się, że ja zignoruję Twoją wiadomość. :>

Cicha woda tak mocno rwała, że wpadł pierwszy z brzegu.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
12-07-2014, 15:10 25
Post: #2
RE: OpenXCOM
Słyszałem o projekcie kiedy dopiero startował, i chociaż wolę w oryginały grać, niż w remake'i, otwarty kod i możliwość łatwej modyfikacji stawia takie produkcje jak w.w. czy Open General piętro wyżej na drabince opłacalności :) Dzięki za przypomnienie.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
12-07-2014, 16:13 43
Post: #3
RE: OpenXCOM
problem w tym, że "oryginały" przestają być w końcu kompatybilne z nowymi podzespołami, sterownikami, systemami. Gra wygląda identycznie, więc po co tracić RAM na jakiegoś dosboxa, skoro można pograć bez niego. :P Dla mnie bomba! W dodatku pojawiły się najróżniejsze tłumaczenia, w tym na język polski.

Jeśli jesteś użytkownikiem i masz jakiś problem lub pytanie, to najpierw zadaj je NA FORUM, a nie przez pw/gg. Oczywiście możesz zignorować powyższe zdanie, ale nie zdziw się, że ja zignoruję Twoją wiadomość. :>

Cicha woda tak mocno rwała, że wpadł pierwszy z brzegu.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
19-07-2014, 00:57 55 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-07-2014 00:58 24 przez PegazusMaster.)
Post: #4
RE: OpenXCOM
Mnie się podoba. Właśnie instaluje. W końcu bez dosboxa.

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
26-07-2014, 14:43 28 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-07-2014 14:43 28 przez Evil. Powód: Nowe informacje)
Post: #5
RE: OpenXCOM
Gra jest fantastyczna. :P Po wielu już godzinach (codziennie prawie odpalam) spędzonych z tym tytułem stwierdzam, że wciąga tak samo jak kiedyś. Niestety nie jestem już tak dobrym i cierpliwym graczem, bardzo ciężko mi to idzie na poziomie "doświadczony" :P ufoki coraz bardziej się panoszą, Stany Zjednoczone się wycofały z projektu X-Com i podpisały tajny pakt z obcymi, przez co fundusze mi ostro pojechały w dół i co miesiąc jadę na minusie, powoli mi się nawet kończą rakiety do myśliwców. Wszystko wskazuje na to, że zbliża się klęska :P ale przynajmniej drugi start będę miał bardziej udany, bo teraz początek poświęciłem na przypominanie sobie jak w to w ogóle skutecznie grać i zmarnowałem trochę czasu, nie mówiąc już o kasie. :P

Ed. Udało się wybrnąć z tej nieciekawej sytuacji. Zastąpiłem finansowanie ze strony USA (już nie tylko USA, bo Kanada i Brazylia też się wycofała z projektu) polowaniem na UFO i sprzedawaniem uzyskanego w ten sposób sprzętu i podzespołów. :P Zlikwidowałem całkiem bazę w Ameryce i ograniczam wydatki. Udało się już opracować i wyprodukować pancerze wspomagane (opracowane mam też latające, ale póki co kasy brak na produkcję), ręczne działka plazmowe i nowe myśliwce. :P Niestety zrobiłem jeszcze jedną głupotę - zezłomowałem stary samolot transportowy i zastąpiłem go nowym, opartym na technologii Obcych, zapomniałem tylko, że trzeba go tankować Elerium-115 a tego zapasów się jeszcze nie dorobiłem. Teraz trzeba będzie albo zbudować nowy hangar i kupić transporter starego typu, albo zezłomować ten kosmiczny i w jego miejsce kupić "stary", żeby zaoszczędzić kasę, którą trzeba poświęcić na budowę i utrzymanie kolejnego hangaru. Tylko szkoda kurczę tej kasy i materiałów włożonych w stworzenie tego cacka. :P

Jeśli jesteś użytkownikiem i masz jakiś problem lub pytanie, to najpierw zadaj je NA FORUM, a nie przez pw/gg. Oczywiście możesz zignorować powyższe zdanie, ale nie zdziw się, że ja zignoruję Twoją wiadomość. :>

Cicha woda tak mocno rwała, że wpadł pierwszy z brzegu.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości