Odpowiedz 
Najbardziej rozbudowane gry na nesa (czasu rzeczywistego)
12-05-2015, 10:34 23 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2015 10:39 03 przez PegazusMaster.)
Post: #1
Najbardziej rozbudowane gry na nesa (czasu rzeczywistego)
Tu wymieniamy gierki, które znamy i uważamy za dużo bardziej rozbudowane na tle większości gier jakie znamy na nes + argumenty. Ten temat ma być niezłym źródłem info.

Typowe gry na nesa to Contra, Mario, Legend of Kage, Shatterhand, Robocop, Batman, Ninja Gaiden, Kirby,, Megaman, Flinstones, Chip&Dale itd.

Podejmujemy się tematu gier znacznie bardziej złożonych i rozbudowanych niż typowe platformery i arcade z automatów.



Zacznę pierwszy:

Zdecydowanie jedna z bardziej rozbudowanych gier wg. mnie:



Guardian Legend - połączenie shmupa z platformerem pokroju Zeldy, oraz erpegiem. Zdobywanie ulepszeń broni, otwarte wielkie lokacje labirynty z sekretami i poziomami shmupowymi z bossami. Masa różnych broni do odkrycia, oraz wielkie plansze do eksploracji wraz z mini mapą - na wiele godzin gry zawierające na sobie wejścia do plansz shmmupowych.

Mission Impossible - niesamowicie rozbudowane plansze misje w porównaniu z praktycznie wszystkimi grami na nesa. Wielkie i pomysłowe wyzwania zręcznościowe pomieszane ze skradaniem, strzelaninami i gigantycznymi planszami stanowiącymi fragmenty miast i innych lokacji zamieszkałych przez ludzi wypełnione zagadkami. Oprócz tego na planszach występują informatorzy którzy mogą udzielać podpowiedzi. W grze trzeba rozważnie korzystać z 3 członków zespołu utrata jednego z nich może skończyć się niemal niemożliwą dla przejścia planszy.
Przejście pierwszej planszy zajmuje około pół godziny. Dalej jest jeszcze ciekawiej.

Flying Warriors Skryzyzowanie bijatyki i platformera z erpegiem. Poznajemy nowe techniki i robimy questy na poziomach w stylu Northern Kena, ale 10x lepiej wykonanych po czym trafiamy na bossow i musimy uczyc sie odpowiednich kombosow przed walka aby reagowac w czasie rzeczywistym na ataki wroga i wyprowadzac obrone i atak(trening z mistrzem przed bossami). 2 rozne systemy walki. Do tego jest troche fabuly i elementy rpg, które zwiekszaja statystyki postaci przez całą grę. Świetna muzyka i klimat i stylizacja całej gry na filmy sztuk walki z zwykle dość luźno potraktowanym eksplorowaniem etapów - są zakręcone i nie polegają na chodzeniu w prawo jedną ścieżką, ale rozgałęziają się i prowadzą w różne miejsca.

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
12-05-2015, 11:27 11
Post: #2
RE: Najbardziej rozbudowane gry na nesa (czasu rzeczywistego)
Hmm, w sumie niewiele takich gier wartych polecenia przychodzi mi do głowy. Jednak NES był Sprzętowo mocno ograniczony i zazwyczaj przy próbie wyjścia poza gatunkowe schematy niemal zawsze coś niedomagało (grr, Lone Rangerze, fufj fuj, Bayou Billy). Froste Szczelałki, Platformery i bijałki wychodziły po prostu lepiej. Mimo to parę przykładów podam.
Battletoads - Może nie ma tu wątku taktycznego, ekonomicznego czy erpegwego, ale nie jest to zwykłe połączeni beat'em upa z platformerem. Widzicie, połaczenie. To po pierwsze. Po drugie, każda plansza jest zbudowana inaczej, przynosi jakąś nową mechanikę do nauczenia. Czy to pływanie, surfowanie, latanie, nietypowa walka z bossem, zmiany perspektywy... Do tego graficznie niszczy konkurencję. Kontynuacja też, chociaż ieco mniej... czekaj.... Ratship Rumble... wycofuję się z tego. Dwójka po prostu też.
Little Ninja Broters - Poza tym, że to jedyny jRPG, który lubię na tę konsolę, to ma swoje do dodania. Że już zacznę od połączenia mechaniki gatunku z platformówką, do tego dochodzą poukrywane zręcznościowe poziomy, ciekawy tryb współpracy oraz wyzwania zręcznościowe czekające na planszy. A fabuła, zamiast udawać mądrą z żenującym skutkiem, jak większość przedstawicieli, jest jawnie idiotyczna. I dobrze.
Goal 3, Hot Blooded Street Basket, Ice Ice Hockey, czyli generalnie cała seria gier z Kuniem - bo łącza grę sportową z bijatyką, do tego dodają element taktyczny (ustawienie zawodników, rozmowy, prezenty) z pewnym elementem RPG (tu najbardziej Nekketsu Kakutou Destensu) czy zmienną pogodą. Do tego całość w rozbudowanym trybie kampanii. Wszystko to w charakterystycznej oprawie graficznej i dźwiękowej i okraszone humorek.
Rescue - The Embassy Mission - czyli taki protoplasta SWAT. W sumie 4 minigierki, całość w 5 poziomach trudności,skradanie, snajpienie, wbijanie i jakiś proto-FPS. Mimo uproszczeń gra się w tę hybrydę ciekawie, najlepsza gra z kategorii "na NESa nie dało się lepiej" :P.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
12-05-2015, 12:23 02
Post: #3
RE: Najbardziej rozbudowane gry na nesa (czasu rzeczywistego)
Co do Mega Mana, to chyba bym się nie zgodził, że to była typowa i mało rozbudowana platformówka. Może pierwsza część rzeczywiście tak, ale kolejne to już bym nie powiedział - każdy poziom zupełnie inny, roboty wymyślne i każdy dawał inną broń, przez co można było przechodzić grę na bardzo wiele sposobów i układać sobie strategię. Do tego poza "mocami" są jeszcze gadżety użytkowe. :P Jak dla mnie to jedna z bardziej rozbudowanych gier platformowych tamtej epoki.

Jeśli jesteś użytkownikiem i masz jakiś problem lub pytanie, to najpierw zadaj je NA FORUM, a nie przez pw/gg. Oczywiście możesz zignorować powyższe zdanie, ale nie zdziw się, że ja zignoruję Twoją wiadomość. :>

Cicha woda tak mocno rwała, że wpadł pierwszy z brzegu.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
12-05-2015, 15:15 06 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2015 15:15 48 przez PEGASUS. Powód: Drobne poprawki)
Post: #4
RE: Najbardziej rozbudowane gry na nesa (czasu rzeczywistego)
Jak na razie przychodzą mi do głowy takie nietuzinkowe tytuły:

Zen Intergalctic Ninja - ta gra posiada kilka ciekawych poziomów, które są podzielone na określone zadanie / misje chociażby etap z ratowaniem ludzi z pożaru czy też kiedy mamy określony czas, aby wydostać się z jakiejś fabryki z bombami, które jeśli mnie pamięć nie zawodzi na starcie automatycznie podkładaliśmy. Jeszcze etap kiedy spadamy w przepaść, zmieniamy kierunki jazdy wagonikiem w kopalni, prowadzi to do różnych utrudnień w poruszaniu się po torach albo zręcznościowa mini-gra, gdzie możemy zdobyć jakieś ulepszenia do naszej postaci.

James Bond Jr. - rozbrajamy bomby, poprzez rozszyfrowanie układanki niczym kostka Rubika, także z limitem czasowym, później w kolejnym poziomie otwieramy sejfy poprzez różne kombinacje klawiszy w prawo lewo, które zawierają jakieś określone wskazówki lub bomby. W grze występują ukryte przejścia. Jeszcze jak dobrze pamiętam musimy w pewnym momencie zdobyć jakąś miksturę czy coś, żeby przemienić się bodajże w małpę w celu przejścia określonego poziomu. Nieco podobną grą do tej w moim odczuciu jest The Goonies II.

Cosmo Police Galivan - mało znana gra łącząca elementy platformera z RPG. Jesteśmy na misji, na innej planecie czasem też w innym wymiarze, gdzie ulepszamy naszą broń, chyba był to miecz niczym w Star Wars. Zdobywamy wiele różnych przedmiotów. Na każdy poziom zazwyczaj coś innego trzeba zrobić np. rozwalić ścianę, pływać pod wodą w specjalnym kombinezonie do tego niezbędnym. Dzięki możliwości latania w późniejszym etapie możemy dostać się do niedostępnych miejsc. Dodatkowo istnieje opcja (głupio to zabrzmi) "dogadania się" z późniejszymi mini-bossami odnośnie walki z nimi. Gra łączy ze sobą trochę Metroida z chociażby Treasure Master.

Edit

Nie wiem jak mogłem nie wymienić tego znakomitego tytułu ze "Złotej Piątki": :niechcepatrzeć:

Ultimate Stuntman - w tej grze wspinamy się po wieżowcu, niczym Spider-Man. Jeździmy samochodem, pływamy motorówką oraz latamy paralotnią. Wszystkie te etapy z pojazdami są na czas i na końcu zazwyczaj mamy różnorodnych bossów odpowiadających konkretnemu poziomowi, szczególnie zapadający w pamięć mechaniczny orzeł / sokół (?) Dodatkowo przy ukończeniu rundy musimy przejść skomplikowaną mini-gierkę z numerkami (nie znoszę jej). Istnieje jeszcze jeden stage, gdzie kierujemy naszym bohaterem i szukamy różnych kluczy, niezbędnych do ukończenia poziomu.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
13-05-2015, 00:07 01
Post: #5
RE: Najbardziej rozbudowane gry na nesa (czasu rzeczywistego)
(12-05-2015 12:23 02)Evil napisał(a): Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.Co do Mega Mana, to chyba bym się nie zgodził, że to była typowa i mało rozbudowana platformówka. Może pierwsza część rzeczywiście tak, ale kolejne to już bym nie powiedział - każdy poziom zupełnie inny, roboty wymyślne i każdy dawał inną broń, przez co można było przechodzić grę na bardzo wiele sposobów i układać sobie strategię. Do tego poza "mocami" są jeszcze gadżety użytkowe. :P Jak dla mnie to jedna z bardziej rozbudowanych gier platformowych tamtej epoki.

Jasne, że megamany są ciut lepiej rozbudowane, bo pozwalają na ulepszenie postaci o nowe bronie i przedmioty, ale zdecydowanie jak dla mnie to nie jest ten poziom co Guardian Legend czy Metroid. W megamanie dostajemy wybór kolejności przechodzenia etapów, ale same etapy są praktycznie liniowe kiedy w takich grach jak Guardian znacznie mocniej rozbudowanych etapy są nieliniowe i mocno rozgałęzione i prowadzą do wielu różnych ścieżek i miejsc do których nie musimy iść.

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
13-05-2015, 17:05 23
Post: #6
RE: Najbardziej rozbudowane gry na nesa (czasu rzeczywistego)
Pozostaje pytanie czy nieliniowość, to to samo, co rozbudowanie, po mojemu nie. Takiego Metroida możesz przejść w 15 minut, błądząc w godzinę, Mega Man (myślę, że już od dwójki wzwyż) to rozrywka na około 45 - 60 minut bez błądzenia (bo nie ma gdzie zabłądzić). Poziomy są dużo bardziej rozbudowane i różnorodne a tak w sumie łączą się w zupełnie podobną "wielkością" grę. Dużo więcej twórcy włożyli w rozbudowanie postaci i jej mocy, w różnorodność przeciwników, więc mimo, że liniowe, to wcale Mega Many nie są mało rozbudowane.

Jeśli jesteś użytkownikiem i masz jakiś problem lub pytanie, to najpierw zadaj je NA FORUM, a nie przez pw/gg. Oczywiście możesz zignorować powyższe zdanie, ale nie zdziw się, że ja zignoruję Twoją wiadomość. :>

Cicha woda tak mocno rwała, że wpadł pierwszy z brzegu.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
28-05-2015, 23:27 04
Post: #7
RE: Najbardziej rozbudowane gry na nesa (czasu rzeczywistego)
Metroida możesz, ale nie musisz. Możesz się rozejść i badać zakamarki. Guardian Legend to już w ogóle tony dodatkowego chodzenia, które nie jest wymagane.
Każda z obu gier daje dodatkowe skille i bronie tak jak megaman.

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
03-06-2015, 17:48 27
Post: #8
RE: Najbardziej rozbudowane gry na nesa (czasu rzeczywistego)
Duck Tales, zarówno pierwsza, jak i druga część. Mnóstwo ukrytych sekretów, lokacji, tajemnych przejść. Trzeba naprawdę długo grać i przejść grę kilkanaście razy, żeby odkryć je wszystkie.

[img][/img]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
24-06-2015, 01:52 45
Post: #9
RE: Najbardziej rozbudowane gry na nesa (czasu rzeczywistego)
(03-06-2015 17:48 27)gararz napisał(a): Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.Duck Tales, zarówno pierwsza, jak i druga część. Mnóstwo ukrytych sekretów, lokacji, tajemnych przejść. Trzeba naprawdę długo grać i przejść grę kilkanaście razy, żeby odkryć je wszystkie.
Faktycznie katowałem dużo Duck Tales na konsoli Game Boy. Wersja identyczna jak na nesa, ale głównie sekrety to była dodatkowa ilość kryształów - mimo to grało się wciągało i wielokrotnie przechodziło.

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
28-06-2015, 17:26 44
Post: #10
RE: Najbardziej rozbudowane gry na nesa (czasu rzeczywistego)
Najlepszy było zbieranie kawałków mapy w Duck Tales 2. Zebranie wszystkich otwierało dodatkową lokację. Na konsoli nigdy nie udało mi się tego odkryć (pewnie też dlatego ze nie znałem angielskiego i nie miałem pojęcia o czym mówią spotykane postaci). Udało się dopiero w dobie internetu i for pegasusowych. Elementy mapy były naprawdę nieźle poukrywane.

[img][/img]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  5 najtrudniejszych gier na nesa. Mintusek 30 5,263 10-09-2017 16:56 32
Ostatni post: Cytryn
  Najlepsze crapy na nesa xd PegazusMaster 0 368 22-03-2016 00:39 27
Ostatni post: PegazusMaster
  SHMUPY na nesa. PegazusMaster 12 1,631 23-02-2016 17:15 21
Ostatni post: PegazusMaster

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości