Odpowiedz 
Mr. Gimmick
06-11-2012, 20:30 03 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-11-2012 22:01 41 przez zxcv.)
Post: #1
Mr. Gimmick
[Obrazek: mrgimmicken001.png] [Obrazek: mrgimmicken002.png]

Mr. Gimmick to gra wydana przez Sunsoft. Ma dobrą grafikę i bardzo ciekawą oprawę muzyczną. W grze sterujemy zieloną postacią w czapeczce. Naszą bronią są gwiazdki, którymi rzucamy we wrogów. Możemy się też na nich przemieszczać. Zadanie, które mamy wykonać to uratowanie dziewczynki porwanej przez jej zabawki zazdrosne o nas. Moim zdaniem jest to dobra gra platformowa, która zasługuje na uwagę.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-11-2012, 21:25 18
Post: #2
RE: Mr. Gimmick
Moim też. Poziomy są fajnie skonstruowane, wymagają trochę główkowania, ale i zręczności, trudne, ale bez przesady. Do tego fajna muzyka i grafika zapewniona przez koprocesor w kartridżu. Nie przykuwa do ekranu aż do ukończenia, ale z drugiej strony motywuje do dalszej gry. po prostu solidny platformer w bajkowym świecie :)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-11-2012, 22:59 06
Post: #3
RE: Mr. Gimmick
Fakt gra warta uznania :) Jedna z najlepszych gier na pegasusa myślę :) Co ciekawe był tam taki bug że level się krzyżował z innymi i wrogowie itp. Śmieszne to :) a na emulatorze (tylko nie wiem czy na każdym) można to wywołać wystarczy zapisać gre i zrobic load i czasem się level zskrzywi na szczęście można to naprawić :D Kto wie o czym mówię ten wie :D
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
13-11-2012, 20:12 45 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2012 18:02 42 przez zxcv.)
Post: #4
RE: Mr. Gimmick
Zrobiłem krótki poradnik jak znaleźć ukryte przedmioty. Może komuś się przyda.

Pierwszy przedmiot
[Obrazek: 27537615.jpg]
Drugi przedmiot
[Obrazek: 54074914.jpg]
Trzeci przedmiot
[Obrazek: 14450042.jpg]
Czwarty przedmiot
[Obrazek: 64138694.jpg]
Piąty przedmiot
[Obrazek: 21460547.jpg]

[Obrazek: 31003483.jpg]
Szósty przedmiot
[Obrazek: 20347107.jpg]

[Obrazek: 47954987.jpg]

W kilku miejscach pominąłem fragmenty drogi do przedmiotu. Uznałem, że wiadome jest gdzie należy iść.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodałem filmik. Myślę że może się bardziej przydać.

Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
14-11-2012, 11:47 24
Post: #5
RE: Mr. Gimmick
Ożesz kurde! Nigdy nie miałem jakiegoś zbytniego zapału by to przejść, jeden z tych ukrytych przedmiotów udało mi się znaleźć, ale nie sądziłem że to aż tak rozbudowana produkcja jest :) Aż zachęciłeś mnie teraz, by to faktycznie ukończyć, pora trochę mojej anielskiej cierpliwości nadkruszyć, a co tam :D Dzięki wielkie, a poradnik użyteczny i ładnie zrobiony. :)

Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
12-08-2013, 17:39 31 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2013 17:41 06 przez damiano4444-92. Powód: Drobne poprawki)
Post: #6
RE: Mr. Gimmick
O kurczę, panowie, widzę, że baaardzo tej gry nie doceniłem... Odpaliłem ją na emulatorze doszedłem tylko do tego miejsca w pierwszym levelu, w którym się schodzi na dół przez taką rurę.
Ogólnie, gra mnie zdziwiła, taka jak dla mnie bardzo niekonwencjonalna.
Sterować tym zielonym ludzikiem nie potrafiłem zbyt dobrze, zawsze miałem taki dziwny poślizg w lewo lub prawo, przez co sam wpadałem na przeciwników, a i strzelanie jest dziwne - takiego nie spotkałem w żadnej innej grze.
I najgorsze dla mnie było to, że gwiazdka, którą strzelamy, nie idzie - jak w większości gier - po linii poziomej, tylko się odbija, nie zawsze trafiając w zamierzony cel. W dodatku nie nadążałem nawet "wyprodukować" kolejnej gwiazdki po wystrzeleniu poprzedniej.
Więc wyglądało to tak: jest paru wrogów, produkuję jedną gwiazdkę, rzucam, część wrogów trafię, reszta zaczyna do mnie podchodzić, produkuję drugą gwizdkę, ale nie dokańczam, jak wrogowie zdążą podejść do mnie i zadają mi obrażenia :( Doszedłem do tego miejsca, co powiedziałem, i zrezygnowałem.
Ale widzę, że gra jest warta świeczki a ta niekonwencjonalna gwiazdka jest specjalnie po to, by móc na niej się gdzieś dostać. Pewnie wystarczy trochę poćwiczyć i bez obaw można sobie na niej śmigać :)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
12-08-2013, 18:20 48
Post: #7
RE: Mr. Gimmick
Damn, Sunsoft zawsze robił genialne gry. Mr. Gimmick nie jest wcale wyjątkiem. Gra zmusza do myślenia i momentami zaskakuje rozwiązaniami. Co prawda grałem niedługo i niewiele mogę o niej powiedzieć. Ale spojrzałem, pograłem chwilę i to była kwestia kilku minut aby się zachwycić
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
13-08-2013, 18:53 02 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2013 18:56 37 przez damiano4444-92. Powód: Drobne poprawki)
Post: #8
RE: Mr. Gimmick
Nie rozumiem jednego...
Wyjaśnijcie mi, na jakiej zasadzie traci się "życia". Np. w Chip'n Dale są "serduszka", a tu mamy jakieś kulki - żółta, różowa, zielona...
Czym je się uzupełnia? Szklanymi kolbami z żółtym/różowym płynem?
I co to są te kolorowe kulki na pasku u dołu ekranu?
Co to są te szklane kolby z kolorowymi płynami? i co daje zebranie szklanej kolby z czarną lub kolorową kulką w środku?
I na pasku u dołu ekranu, po prawej stronie mamy trzy kwadraciki, w których pojawiają się jakieś itemy. Da się między nimi jakoś przełączać, wykorzystać je?

Odnośnie rozgrywki, zauważyłem jeszcze jedną rzecz: kolejną gwiazdę możemy zacząć produkować dopiero po tym, jak poprzednia zniknie. Nie możemy wystrzeliwać gwiazdy za gwiazdą - nie ma tak jak w całej masie innych gier, gdzie bohater oddaje strzał za strzałem (wyobrażacie sobie, żeby w Tankach móc oddać strzał dopiero po tym, jak poprzedni dotknie innego czołgu/ murku/ ściany planszy?). To utrudnia grę, ale też podwyższa poziom gry. Tu nie strzelamy na oślep. Strzały muszą być mierzone, bo na oślep jest mała szansa trafienia przeciwników, którzy przecież nie są standardowymi bezmózgami chodzącymi tylko lewa-prawa, jak to ma miejsce w większości gier. Ale nie tutaj. Gimmick to naprawdę elitarna gra ;)

Na pytanie "i co daje zebranie szklanej kolby z czarną lub kolorową kulką w środku?" mam już odpowiedź, ale pojawiło się kolejne:
kolba z żółtym płynem uzupełnia zapas kolorowych kulek ("szans","serduszek") na maxa? I co daje kolba z różowym płynem?

I kolejna sprawa. Zobaczyłem niesamowicie wykonane przejście na skróty w niektórych miejscach. Wiem, że to jest filmik od TASa i że użyli jakichś kodów - zresztą sami o tym otwarcie napisali w napisach do filmiku.
Moje pytanie brzmi: czy te skróty da się wykonać tylko i wyłącznie z kodem? Mi się wydaje, że Gimmick nie skacze jakoś specjalnie wyżej niż normalnie...
A jakie skróty tak mnie oczarowały?
1. W levelu 2 (statek), odbicie się od kuli wyrzucanej przez "okno", by przez ryrę wyjść na pokład Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
2. W levelu 3 (las, wodospad i podziemne jezioro), wybibie się w górę wodospadu przy pomocy spadających pni i gwiazdki własnej roboty Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
3. W levelu 4 (pustynia), przejście przez dziurę w suficie przy pomocy gwiazdki Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.

Grając odkryłem dwie fascynujące rzeczy, o których nikt wcześniej nie wspomniał:
1. W etapie, gdzie bossem jest ślimak w podziemnym jeziorze, gdy zstąpimy do tego miejsca levelu, w którym odbywa się on w podziemiach, od razu daje się zauważyć tajemnicza dziura w ścianie z lewej strony.
Z początku pomyślałem "Wejdę tam, może tam będzie jakiś power up albo da się, stojąc w dziupli, podskoczyć i może mnie coś zassie do góry, przenosząc do jakiegoś bonus levelu."
Ale jak tam wszedłem, tak odkryłem, że w żaden sposób nie da się stamtąd doskoczyć na suchy ląd - zawsze wpada się do wody i traci jedno życie.
No więc dalej już tam nie wchodziłem, tylko poszedłem dalej. Raz się zdarzyło tak, że po wskoczeniu na różową "ważkę", próbowałem ją zabić, ale nie zdążyłem (aby to zrobić, trzeba ją 6 albo 8 razy uderzyć gwiazdką) i ona mnie zaniosła aż do tej wyrwy. Tak, tak - ta wyrwa jest specjalnie dla tych ważek.
I tu po raz kolejny widać, jak ta gra jest dopracowana. W innych grach, te ważki przenikałyby przez lewą ścianę w podziemiach, tutaj - mają specjalną dziurę w ścianie. Wszystko logicznie.
2. Nie wiem, czy ktokolwiek kiedykolwiek spróbował wskoczyć na palmy kokosowe przed przeprawą przez morze na różowym dinozaurze na początku etapu z pustynią, w którym bossem jest kurczak. Przy użyciu pterodaktyli da się wskoczyć na wszystkie cztery pary orzechów kokosowych (tzn na wszystkie cztery palmy). Po wskoczeniu na jedną parę kokosów, wypada z niej kolba z czarną kulą.
Z początku myślałem, że to zabicie pterodaktyla daje wspomnianą kolbę, bo gdy pierwszy raz zabiłem pterodaktyla, spadłem wprost na kokosy i upadła kolba. Nie powiązałem upadku kolby ze wskoczeniem na kokosy, tylko z zabiciem pterodaktyla.
Przy okazji zauważyłem, że tak jak da się zabić ptaka ze statku czy armatę również na statku, tak dinusia nie da się zabić.
No i mi też się zdarzyło, że boss statku - pirat - po pokonaniu go, gdy rzucił swoją szablę, to ona nie wbiła się w pokład, lecz leżała, ale nie udało mi się tego nagrać.
Filmik z wlatywaniem na ważce do wyrwy w ścianie: https://www.youtube.com/watch?v=Az8wmMXicEM&list=UUKBD6UPCyUh6MJEEhgTf-bw
Filmik ze zbieraniem kolb wypadających z kokosów: https://www.youtube.com/watch?v=uGw-bB7xZfM&feature=c4-overview&list=UUKBD6UPCyUh6MJEEhgTf-bw
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
14-08-2013, 11:24 10
Post: #9
RE: Mr. Gimmick
W tej grze jest dużo takich fajnych rzeczy. O tej dziurze wiedziałem, ale o tych palmach nie. Nie wiem czy oglądałeś, ale w tych filmikach:
Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link. Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link. Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link. Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
jest dużo ciekawych rzeczy. Włącz adnotacje, poczytaj i pooglądaj. Było tu m.in o tej dziurze na ważki. Na youtube te filmiki o tej grze najbardziej mi się podobają. Jak nie wiedziałem co dalej robić, albo gdzie są ukryte przedmioty to je oglądałem. Co do odbicia od kul wyrzucanych przez okno próbowałem to zrobić, ale nie dałem rady. Myślę, że po prostu jestem na to za słabym graczem.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
14-08-2013, 11:35 12
Post: #10
RE: Mr. Gimmick
O widzisz, tych filmików nie oglądałem, chociaż wiedziałem, że są. Obejrzałem inny walkthrough, w trzech częściach (Beating Gimmick), tu pierwsza z nich: Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Do odbicia się z tych kul to naprawdę trzeba mieć mega umiejętności. Na filmiku gość wybił się od bomby, którą sam wyrzucił. Też tak próbowałem kilka razy, ale za żadnym nie udawało mi się nawet dogonić bomby, którą sam wyrzuciłem...
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Light Gimmick! ;) Berion 3 293 02-03-2017 18:09 34
Ostatni post: SebaSan1981
  Dark Gimmick! Berion 19 1,449 15-02-2017 21:43 46
Ostatni post: Berion

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości