Odpowiedz 
Heroes of Might and Magic
14-12-2014, 21:06 24
Post: #61
RE: Heroes of Might and Magic
Tytan a'la C64 edition.
Śmiechu warte jest to, że to tylko sama podstawka będzie w HD.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-01-2019, 01:19 32
Post: #62
RE: Heroes of Might and Magic
Ostatnio miałem dobra okazję wrócić do Heroesów grając z kolegą w trybie hot-seat, gorących krzeseł, czy, jak to mówi moje ulubione tłumaczenie- płonących pośladków :) żeby nie było nudno, i żeby spróbować czegoś nowego, zagrałem z dwoma Modami Horn of the Abyss i HD MODem. I to było genialne.
Grałem wcześniej w WOGa i choć też być świetny, to był inny. Dodawał mnóstwo elementów, ale brakowało mu balansu, dopracowania, dopasowania... niektóre z elementów jakby wciśnięte na siłę w miejsce, gdzie ich nie powinno być, przeładowując grę ponad stan. tu jest inaczej.
W interfejsie zmiany są niewielkie, i zdecydowanie przydatne - kilka dodatkowych guzików, o których każdy doświadczony gracz pomyśli, że brakowało ich od dawna. Drobne, ale bardzo przyjemne usprawnienia. do tego parę dodatkowych opcji w grze, pozwalających dopasować rozgrywkę i włączyć ustawienia turniejowe. Bez rewolucji. Jedyną globalną zmianą jest nowy zamek - przystań piratów. Graficznie dopracowany jak oryginalne miasta, muzycznie wypada przyjemnie, przyjemny w grze. Po prostu kolejny z zamków, którym che się grać i chce się nauczyć grać. Do tego nowe grafiki, jednostki, obiekty na mapie i artefakty - nie sprawdziłem jeszcze wszystkiego, ale niektóre od razu mi się spodobały, jak artefakty obniżające morale wroga.
Mod nie przekona tych, którzy herosów wcześniej nie lubili. Ale za to dla fanów... jak na razie powiedziałbym, że murowane 10/10. dostarcza po prostu więcej tego samego, doskonałego grania, które uwielbiamy, z jakością wykonania nie odbiegającą od profesjonalnych produkcji, nie czuć, że to mod. I pozwala się poczuć jeszcze raz jak dziecko, odkrywając po raz kolejny nowe części w Erathii.
Drobne błędy się znajdą. Najpoważniejszy - wiele osób twierdzi, że nowy zamek jest ciut OP i ja się z tym zgadzam. Ale kto by tam...
Link do moda HotA: Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Link do HD MODa: Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Muzyka z miasta przystani: Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
w wykonaniu polskiej Heroes Orchestra: Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.

A ja tym czasem powracam do walki z nawrotami nałogu. chyba przegram.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-01-2019, 02:38 42
Post: #63
RE: Heroes of Might and Magic
Przede wszystkim HotA + HDMod dostarczają multiplayerowe lobby, co jest rewolucją, bo nie tylko pozwala na wygodne rozgrywki online bez tańczenia z Hamachi, ale także sprawiło, że rozkwitła scena kompetytywna. Ponadto HotA znacznie poprawia balans, który mimo wszystko w oryginalnych hirosach nawet ze wszystkimi dodatkami był bardzo nierówny (np. przesadzona nekromancja [a zatem Nekropolis], zbyt mocne Wrota Żywiołów przez przyrosty między innymi, nierówny poziom czarów, przez co wiele rozgrywek to festiwal castowania mass slowa itd.). HotA nie jest modem, jest powszechnie uznawana za pełnoprawny dodatek i słusznie.

WoG z drugiej strony to wielki miszmasz paskudztw rujnujących balans, działanie gry i estetykę (wystarczy spojrzeć na byle jak posklejane stwory, które WoG dodaje — nigdy nie przyszłoby mi do głowy pochwalić się komuś takim ścierwem), i mimo że przetarł szlaki w moddingu Heroesów, nie ma żadnego powodu, by w niego grać.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-01-2019, 13:38 13
Post: #64
RE: Heroes of Might and Magic
Ostatni raz grałem w potyczki online jakieś 10 lat temu i faktycznie - Wrota Żywiołów osłabiano przez obniżanie przyrostu feniksów, a nekropolia była zakazana w turniejach. Mówiono wtedy na forach że Cytadela + Tazar + idziesz w obronę, odporność na magię i magię wody (odwrócenie magii) i sprawa załatwiona, drużyna niepokonana :) chociaż osobiście nie testowałem.
dość powiedzieć, e dostawałem totalne wciry, a rozgrywka turniejowa w takich grach mi nie pasuje. Za dużo wkuwania na pamięć rożnych technik i sposobów i egzekwowania ich z diabelną precyzja, za dużo nauki i obowiązkowych ćwiczeń. Inaczej giniesz. ja to jednak wolę, tak sobie, pograć :)

HotA jest modem, bo nie pochodzi od oficjalnego wydawcy, a jest inicjatywą fanów :) A że jakością nie odstaje od oficjalnych dodatków, to już pisałem. Nazywanie go modem nie jest, w moim rozumieniu, umniejszaniem czegokolwiek, a raczej precyzyjnie określa pochodzenie produkcji. ale to tam, takie tam, słowne dyrdymałki :)

WoG turniejowo się nie nadaje, bo balans, tak. Ale w singlu dodaje multum fajnych opcji, przez które po prostu fajniej się gra, nawet jeżeli to nie jest wyważone. Ot, jeszcze wyższy poziom potworów, wyburzanie zamków, sztabki Mitrilu, dowódca, zdobywanie poziomu jednostek czy ulepszanie budynków na mapie czy funkcja całun ciemności jako specjalność bohatera. To ostatnie akurat można by przenieść do HotA :) Do tego skrypty pozwalały zupełnie przebudować mapy, przez co gra była bardziej zaskakująca.
Vidarr napisał(a):nigdy nie przyszłoby mi do głowy pochwalić się komuś takim ścierwem
Masz coś ostatnio tendencje do wygłaszania bardzo mocnych i jednoznacznych opinii w każdej sytuacji.
A z tą jedną konkretną do tego się mocno nie zgadzam. Raz, że mówimy o fanowskiej modyfikacji zrobionej po godzinach, anie o profesjonalnym produkcie. Trochę inaczej oceniam produkty z tych dwóch kategorii, i mogę przymknąć oko na pewne niedopracowanie w modzie :).
A po drugie, Slava bez dostępu do kodu źródłowego heroesów dokumentnie przebudował grę, w sposób, który wydawał się nieprawdopodobny, dodał całą masę nowości, własny język skryptowy i to działa. Ok, rozumiem, sama gra w tym wydaniu mniej Ci się podoba, ale za sam wkład pracy bym docenił.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
01-06-2019, 17:05 56
Post: #65
RE: Heroes of Might and Magic
The Jarku a próbowałeś coś cokolwiek z VCMI? Ponoć już da się grać... :)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości