Odpowiedz 
Halo
28-05-2011, 12:53 39
Post: #1
Halo
[Obrazek: 340x_vw5immfdvmq_01.jpg]

Już pisząc te słowa zastanawiam się, czy Evil przejedzie się po mnie Warthogiem i przygrzmoci z Needlera - przecież to nie jest gra na Pegasusa/NESa! Owszem, nie jest, ale... ale jest. Hm. Całe to zamieszanie odbywa się za sprawą grupy Pixel Force, która - o ile Google nie kłamie - na co dzień zajmuje się designem. Otóż członkowie owego teamu postawili sobie za cel przenieść przygody Master Cheifa na ośmiobitowego środowiska, ze wszystkimi jego ograniczeniami. Gra ukazała się na początku tego roku i... wygląda na to, że mamy hit.

[Obrazek: pixel-force-halo.jpg]

Halo od PF jest wierną adaptacją pierwszej części kultowej konsolowej strzelanki. Zarówno główny bohater, jak i wrogowie, otoczenie, styl graficzny czy nawet muzyka - wszystko to jest żywcem wzięte z oryginalnego Halo i przeniesione do epoki tetrisa łupanego. Oczywiście, ze zrozumiałych względów, gra nie mogła pozostać FPSem, dlatego twórczy zdecydowali się na transformacje Halo w drugoosobową strzelankę z widokiem z boku, niczym - nie przymierzając - Contra. Wpleciono w to niewielkie elementy zręcznościowe, dzięki czemu gameplay wygląda trochę jak skrzyżowanie Mega Mana i wspomnianej już Contry.

[Obrazek: Halo-8-bit.jpg]

Oczywiście zmiana platformy musiała pociągnąć za sobą pewne zmiany konwencji - Pegasusowe Halo zachowuje wszelkie kanony gier tego typu, nie stara się być na siłę odkrywcze czy innowacyjne. Wrogów jest dokładnie tyle samo rodzajów, co w pierwowzorze, broni nieco mniej (nie możemy korzystać m.in z granatów Obcych czy działek stacjonarnych), te, które jednak w grze istnieją, są opracowane bardzo dobrze - każda broń (czy to znaleziona, czy to zdobyta na wrogach) ma swoje specyfikacje - Needler ma samonaprowadzanie, rakietnica zadaje duże obrażenia przy niskiej szybkostrzelności i tak dalej. Master Cheif potrafi także rzucać granatami. Strzelanie jest opracowane poprawnie, możemy prowadzić ogień we wszystkich ośmiu kierunkach (góra, dół, lewo, prawo i po skosie), nie ma też żadnych problemów z mobilnością naszego wojaka - bieganie i skakanie odbywa się naturalnie i bez zgrzytów.

[Obrazek: 8-bit-Halo.jpg]

Na końcu każdego poziomu czeka na nas boss - i tu, niestety, rozczarowanie, bowiem zamiast porządnych, solidnie opracowanych wcieleń wkurzonego Evila dostajemy dopakowaną wersję któregoś z pomniejszych stworów, jakie masowo wyżynamy na kolejnych poziomach i którego załatwiamy właściwie z marszu. Szkoda, bo poziom trudności pegazowego Halo jest naprawdę solidny i może dać się we znaki każualom, ale też wszystkim tym, dla których ta gra nie będzie ośmiobitową pierwszyzną. Nie, spokojnie, to nie Ninja Gaiden, poza tym mamy nieograniczoną liczbę respów, więc napis "Game Over" nam nie grozi. Dla dopełnienia obrazu wspomnę jeszcze o poziomach "pojazdowych", gdzie mamy okazję przejechać sie znanymi z xboxowego Halo drezynami.

Grę można legalnie i za darmo pobrać Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link. Z całego serca polecam się zapoznać, bo to jedna z najlepszych Pegasusowych gier, która nigdy na NESie nie zagościła. A szkoda, bo mielibyśmy kolejne piękne wspomnienie.

Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
29-05-2011, 17:28 16
Post: #2
RE: Halo
jest to gra na PC, więc nie można mówić, że to najlepsza gra Pegasusowa, jaka nigdy na konsoli nie zagościła. To, że jest stylizowana na "8-bit", to nie znaczy, że Pegasus by ją "uciągnął". Gdyby dało się ją odpalić na emulatorze NES (jak jest chociażby w przypadku D-pad Hero), to wtedy ok :P w tym przypadku mamy do czynienia ze zwykłą grą na blaszaka, więc przenoszę do odpowiedniego działu.

Jeśli jesteś użytkownikiem i masz jakiś problem lub pytanie, to najpierw zadaj je NA FORUM, a nie przez pw/gg. Oczywiście możesz zignorować powyższe zdanie, ale nie zdziw się, że ja zignoruję Twoją wiadomość. :>

Cicha woda tak mocno rwała, że wpadł pierwszy z brzegu.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
29-05-2011, 17:37 12
Post: #3
RE: Halo
(29-05-2011 17:28 16)Evil napisał(a): Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.To, że jest stylizowana na "8-bit", to nie znaczy, że Pegasus by ją "uciągnął".


A uciągnłąby? Mnie się wydaje, że mimo wszystko tak, bo nawet sterowanie jest szyte na miarę NESa (skok, strzał i rzut granatem plus klawisze kierunkowe), zaś w grze nie ma niczego, czego technologicznie nie widziałem na Pegaziku.

Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
29-05-2011, 17:51 03
Post: #4
RE: Halo
I tak pod Nestopią nie pójdzie :) BTW liczyłeś liczbę sprite'ów jednocześnie na ekranie, badałeś ilość kolorów i ich zgodność z Nesową paletą, sprawdzałeś, czy takie dźwięki jest w stanie z siebie NES wydać, wiesz, czy takie coś byłoby kompatybilne z konkretnymi mapperami? Ja nie ;)

Jak to zaprogramują jako plik .*nes, uwierzę ;)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
29-05-2011, 17:56 04
Post: #5
RE: Halo
(29-05-2011 17:51 03)Mcin napisał(a): Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.Jak to zaprogramują jako plik .*nes, uwierzę ;)

a ja przeniosę tam, gdzie było :P

Jeśli jesteś użytkownikiem i masz jakiś problem lub pytanie, to najpierw zadaj je NA FORUM, a nie przez pw/gg. Oczywiście możesz zignorować powyższe zdanie, ale nie zdziw się, że ja zignoruję Twoją wiadomość. :>

Cicha woda tak mocno rwała, że wpadł pierwszy z brzegu.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
29-05-2011, 18:08 29
Post: #6
RE: Halo
A zanim to zrobią możemy, like, podyskutować o tej gierce? Bo dla mnie to naprawdę porządna produkcja, przy której naprawdę dobrze się bawiłem i ciągle bawię.

Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
29-05-2011, 18:18 25
Post: #7
RE: Halo
Możemy, w odpowiednim dziale :D
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
29-05-2011, 18:25 45
Post: #8
RE: Halo
Każdy dział jest odpowiedni na niezobowiązującą rozmowę - każdy, w którym nie ma Evila.

Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
29-05-2011, 18:27 27
Post: #9
RE: Halo
przecież teraz już wątek jest w odpowiednim dziale, to gadajcie. :P

Jeśli jesteś użytkownikiem i masz jakiś problem lub pytanie, to najpierw zadaj je NA FORUM, a nie przez pw/gg. Oczywiście możesz zignorować powyższe zdanie, ale nie zdziw się, że ja zignoruję Twoją wiadomość. :>

Cicha woda tak mocno rwała, że wpadł pierwszy z brzegu.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
29-05-2011, 18:28 57
Post: #10
RE: Halo
Ale ty jesteś, psujesz :D
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości