Odpowiedz 
Ghostbusters II
09-02-2011, 18:21 03
Post: #1
Ghostbusters II
[Obrazek: ghostbusters2theme.jpg][Obrazek: ghostbusters2scr1.jpg]

Wydawca: Activision
Rok wydania: 1990

Ghostbusters II to kontynuacja pierwszej części gry o tym samym tytule, której akcja opiera się na sequelu popularnego filmu Pogromcy duchów II. Została opracowana przez Kemco i wydana w 1990 roku przez firmę Activision.

W grze wcielamy się losowo w jednego z 4 pogromców (tj. Peter Venkman, Raymond Stantz, Egon Spengler i Winston Zeddemore), których celem jest zbadanie obszarów miasta pod kątem aktywności duchów, aby dotrzeć do największego skupiska negatywnej energii (muzeum). Gra posiada limit czasowy oraz życia, które można zdobyć, kolekcjonując 20 symboli z duchem. W każdej rundzie poruszamy się innym bohaterem. Broń dostępna w grze to działo z nielimitowaną amunicją zielonego "pozytywnego szlamu" oraz pułapki na duchy.

[Obrazek: ghostbusters2screenshot.jpg]

Odwiedzamy kolejno miejsca występujące w filmie, czyli kanały, sąd, zamknięte metro i muzeum. W przerwie między dwoma rundami jeździmy popularnym samochodem pogromców (Ectomobile lub Ecto–1) strzelając do duchów, omijając barierki i przeskakując duże dziury na drodze. W przedostatnim levelu, gracz kontroluje Statuę Wolności, która może strzelać ognistymi kulami w dowolnym kierunku. Końcowy etap w muzeum, musimy przejść czterokrotnie. Po dotarciu każdym z pogromców do obrazu z Vigo, nie walczymy już z nim, widzimy tylko jak zostaje unicestwiony i oczekujemy na zakończenie gry.

[Obrazek: ghostbusters2screenshot.jpg]

Gra jest dosyć trudna, trzeba szybko reagować na wydarzenia, być bardzo precyzyjny podczas skoków samochodem lub pogromcą, a także nieomylny ze względu na brak jakiegokolwiek wskaźnika życia. Każde dotknięcie przeciwnika powoduje, że tracimy 1 życie, więc musimy uczyć się gry na pamięć albo korzystać z save'ów. Jedną z największych jej wad jest brak możliwości pauzy/zatrzymania, która występuje w większości gier wydanych na NES-a oraz rozczarowujący koniec bez ostatniej potyczki z finałowym bossem. Muzyczka jest nieco lepsza niż w pierwszej części, gdzie przez całą grę słyszeliśmy tytułową piosenkę Ghostbusters. Poza wymienioną, istnieją jeszcze 2 różne 8-bitowe soundtracki, podczas jazdy samochodem i w levelu ze Statuą Wolności. Grafika jest przeciętna. Poruszamy się pogromcami zawsze w lewo, z kolei samochodem jedziemy w prawo. Przeciwnicy to głównie zielone duchy, pająki a także ruchome rzeczy np. młotek sędziowski itp.

P.S. A tu zamieszczam walkę z finałowym bossem, jaką zrobiłbym na miejscu twórców gry zamiast tylko zakończenia (gra byłaby o wiele ciekawsza, Vigo musiałby otrzymać 20 ciosów powiedzmy :tonieja: )
[Obrazek: ghostbustersiifinalboss.jpg]

Podsumowując, Ghostbusters II to gra zręcznościowa, której nie polecam osobom niecierpliwym, gdyż wymaga ona od nas dużo wolnego czasu, spokoju oraz skupienia. Gorąco zachęcam jednak do niej fanów filmu, który odzwierciedla ona prawie w każdej rundzie. Mimo wszystko jest ona lepsza i bardziej rozbudowana od pierwszej części... :ściana:

Muzyka +2
Poziomy +1
Grywalność +1
Przeciwnicy +1

Moja ocena
5/10
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Thumbs Down Ghostbusters M'cin 13 1,825 01-09-2010 12:48 41
Ostatni post: juzek2000
  New Ghostbusters 2 potak 1 713 03-09-2009 17:14 07
Ostatni post: M'cin

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości