Odpowiedz 
Gemfire / Royal Blood
11-08-2012, 19:00 26
Post: #1
Gemfire / Royal Blood
[Obrazek: gemfirescr1.jpg][Obrazek: gemfirescr2.png]

Wydawca: KOEI
Rok wydania: 1992

Gemfire to strategiczna gra wojenna, znana w Japonii pod nazwą Royal Blood. Została wydana na konsole NES / Famicom w 1992 roku przez firmę KOEI.
Występuje w niej możliwość gry dla dwóch osób, a także opcja Demo, służąca jako samouczek dla początkujących graczy. Celem gry jest zjednoczenie fikcyjnej wyspy (łudząco podobnej do Wielkiej Brytanii :P ), podbijając terytorium zajęte przez pozostałe rody książęce.

Akcja gry rozgrywa się w średniowieczu, na nieznanej wyspie o nazwie Ishmeria.

Dawno, dawno temu...
...było sobie 6 czarodziejów, każdy z nich posiadał niezwykły rodzaj magii, którą rozsądnie wykorzystywali, aby chronić wyspę i utrzymywać wszech panujący pokój. Pewnego dnia zły czarodziej używając specjalnego zaklęcia, wezwał Ognistego Smoka, aby ten zniszczył i splądrował ową krainę, pogrążając ją na wieki w otchłani chaosu i ciemności. Obrońca pokoju na Ziemi - morski smok, Pastha wyznaczył do walki 6 swoich najlepszych czarodziejów. Po pokonaniu Ognistego Smoka, postanowili oni zakląć bestię po wsze czasy w rubin, który umieszczono na szczycie magicznej korony, zaś sami przemienili się w sześć strzegących ją klejnotów.
Korona, odtąd zwana Gemfire była symbolem niezrównanej potęgi i najwyższej władzy królewskiej.

Kiedy władzę objął niejaki Eselred, nowo wybrany król Ishmerii szybko zaczął stosować surowe, tyrańskie rządy wobec swoich poddanych. Był to okres terroru, mieszkańcy wyspy obawiali się o swoje życie i zdrowie. Ishmerii znowu zagrażało niebezpieczeństwo. Księżniczka Robyn - córka króla Eselreda, widząc że władza wpadła w niepowołane ręce, postanowiła oddzielić magiczne kamienie szlachetne otaczające koronę Gemfire. Spowodowało to uwolnienie 6 czarodziejów, którzy wznosząc się ku niebu, wyruszyli każdy w inną stronę wyspy. Rozwścieczony król, dowiedziawszy się o tym, nakazał zamknąć niewdzięczną córkę w wieży;
mimo to jej odważny czyn stał się pierwszym krokiem w stronę wyzwolenia mieszkańców wyspy spod władzy okrutnego tyrana...

Tymczasem każdy z 6 czarodziejów, zasilił jedną z rezydencji wybitnych rodów książęcych Ishmerii. Najbardziej wpływowe z nich to:
* Klan rodziny Blanche, dowodzony przez księcia Erina i wspierany przez maga Zendora - szmaragdowy czarodziej, władający mocą zsyłania błyskawic.
* Klan rodziny Lyle, dowodzony przez księcia Andera i wspierany przez maga Pluviusa - szafirowy czarodziej, władający mocą zsyłania meteorów.

Pozostałe rody książęce, czyli: Flax, Coryll, Chrysalis i Molbrew także posiadają własnych czarodziejów tj. Scylla, Empyron, Chylla i Skulryk, lecz nie są oni tak potężni jak wymienieni powyżej. Chcąc zjednoczyć Ishmerię, będą musieli obalić obecnego władcę rodu Lankshire, Eselreda, który wcale tak łatwo nie zamierza składać broni. Po rozdzieleniu korony Gemfire, złamał on zaklęcie rzucone przez czarodziejów na Ognistego Smoka i obudził bestię ze snu.
Historia lubi się powtarzać, lecz tym razem tylko od Ciebie :cze: zależy czy na wyspie ponownie zapanuje pokój...

[Obrazek: gemfirescr3.png]

Cel gry: zjednoczyć wyspę Ishmerię, podporządkowując sobie wszystkie tereny oznaczone cyframi występujące na powyższej mapie.
Na początku musimy wybrać scenariusz oraz ród książęcy, którego posiadłość będziemy zarządzać. Nasza decyzja ma o tyle istotne znaczenie, bo może ułatwić bądź utrudnić naszą grę. Jeśli gracz wybierze ród Blanche bądź Lyle to jego przewaga militarna i terytorialna nad pozostałymi klanami będzie o wiele wyższa. W każdym scenariuszu układ zajmowanych przez władców ziem się zmienia, a także pojawiają się nowe księstwa. Gra podzielona jest na menu główne z widokiem na mapę wyspy oraz pojawiające się od czasu do czasu pole walki. Gracz wybiera określone komendy (np. atak, rozwój księstwa, przyjmowanie czy przenoszenie oddziałów wojskowych/posiadanego srebra lub żywności do sąsiedniego księstwa itp.), które wykonują się w systemie turowym gry. Kiedy dokonamy zmian w każdym naszym terytorium, upływa miesiąc. Jeśli ktoś wypowie nam wojnę, wyświetla się nam nowy screen z pola walki, lecz zanim rozpoczniemy obronę naszego zamku musimy zdecydować czy chcemy walczyć (istnieje opcja poddania walki). W tym wypadku najczęściej pomocni okazują się czarodzieje i przybywający z pomocą smok Pastha (widoczny na zdj.), czyli tzw. 5-ąta jednostka, bądź zwerbowane przez nas potwory. Wygrywa armia, która pierwsza zdobędzie zamek rywala lub pokona wszystkie jego jednostki albo przeciwnikowi skończy się żywność. Resztę nieomówionych przeze mnie funkcji w grze pozostawiam Wam do odkrycia.

[Obrazek: gemfirescr4.png]

Gemfire / Royal Blood to nieskomplikowana, łatwa strategia wojenna na NES-a, która pochłonie Was na wiele godzin. Przyjemna dla ucha muzyka, opracowywanie nowych strategii na poszczególnych przeciwników, a także możliwość podnoszenia sobie stopnia trudności poprzez wybór na starcie słabszego księstwa urozmaicają nam naszą rozgrywkę, dzięki czemu gra zawsze będzie dla nas interesująca i grywalna. Największą jej wadą jest ciągłe patrzenie (lampienie się :O ) w 2, 3 wyświetlane screeny z gry, co po dłuższym czasie grania może być trochę nużące. :zzz: Osobiście spodobała mi się w niej możliwość wyboru rozgrywki. Mogłem zagrać bardzo zachowawczo :x albo destrukcyjnie. :diabeł: Poza tym doceniam prostotę jej wykonania. Grając w nią wielokrotnie chciałem sprawdzić jak szybko można przejść całą grę. Najdłużej ukończenie jej zajęło mi 13 lat (w systemie gry :rotfl: ), zaś najkrócej 3 lata.
Jeśli i Wy chcecie sprawdzić swoje siły w tej wojenno-strategicznej grze obsadzonej w czasach średniowiecza to serdecznie polecam.

Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.

Moja ocena
8/10
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości