Odpowiedz 
Final Mission
04-05-2010, 14:09 34 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2010 15:08 41 przez potak.)
Post: #1
Final Mission
Podczas przeszukiwania zakamarków gier na literkę Fy, znalazłem tego oto shumpa... Znam go z czasów konsoli, więc dodatkowo dostaje ode mnie punkcik za sentyment... Ale do rzeczy :)

[Obrazek: finalmission001.png] [Obrazek: finalmission003.png]

Final Mission to rzekłbym kolejna latana strzelanka... Ale nie jest to kolejny gniot, jakich pełno wyszło na poczciwego nesa :) Twórcami tegoż dzieła są panowie z Natsume, znani z genialnego Kage (podlizówa ON :D).

Piewsza rzecz, która rzuca się w oczy, to wygląd naszego bohatera... Na moje to jakiś humanoid z karabinem, ale trzeba mu przyznać, że jest szeroki w barkach :D Otaczają go dwie śmiercionośne kulki, którymi może sterować, dopasować je tak, by jak największe zniszczenia siać na mapie :) Tylko co niszczyć? Ano, składa się tak, że jest co :) Są te klasyczne przeszkadzajki, które sobie po prostu lecą i czasem strzelą, ale też i takie bardziej wymyślne, które zadają obrażenia w najmniej oczekiwanym momencie, do tego skaczą, wypuszczają rakiety naprowadzające i ogólnie auć :D

Grafika... Miodzio! Tytuł ewidentnie pasuje do treści gry... Tłem całych tych walk i strzelanin są poniszczone miasta... Widać te wszystkie wieżowce, które wydają się zaraz runąć, do tego burza. Ewidentnie - mamy do czynienia z Armageddonem :) A muzyka... trochę jak dzieło Konami, ale trzyma klimacik i jest po prostu genialna!

Czym się różni... Ano, kilkoma rzeczami na pewno. Po pierwsze, nie ma tu czegoś takiego jak ilość żyć. Możesz być trafiony na każdym stage'u 2 razy, 3. oznacza śmierć, i game over. Jednak jest to moim zdaniem bardzo dobry pomysł, bowiem continue się tu nie kończą, a każdy stage możesz przechodzić 2574367 razy aż go przejdziesz :) Nie ma tu tej ciągłości, że masz 3 życia, albo to przechodzisz całe albo "było miło". Tu każdą plansze można traktować jako osobną minigrę w zasadzie :)

Następna rzecz - scrollowanie ekranu. Nie jest to standardowy lot w prawo, w lewo, w górę czy w dół... Już w pierwszym etapie można się o tym przekonać. Lecisz chwilę w prawo, by za chwile podlecieć w górę nad dachem i znów zlecieć w dół. Daje to dodatkowy smaczek, bo wtedy można wykorzystać te śmiercionośne kulki wokół bohatera do maxa :) Nie wiem jak wam, mi bardzo spodobał sie pomysł, że kulki można ustawić za naszym alter-ego by "coverowały plecy" a karabinem ruszyć do walki i kosić wszystko co stanie na drodze :D

Nie wspomniałem nic o trybie na dwóch graczy... Ale to samemu trza spróbować :)

Podsumowywowywując, jest to mój drugi w kolejności ulubiony shump na nesa (oczywiście, zaraz za Star Force :D), który wydaje mi się pewnym odzwierciedleniem Contry w dalszej przyszłości :) Power-upy podobne do tych a'la Konami, kolorystyka postaci i w ogóle :D Także - POLECAM!
[potak] poprawiłem screeny:P

Link Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.

Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
04-05-2010, 16:27 55
Post: #2
RE: Final Mission
Niezła gierka, najlepszy element to oczywiście wspomniane "kulki", czyli dodatkowe działka, umiejętne operowanie operowanie daje ciekawe możliwości. Niestety ustawianie ich nie jest płynne, i w dodatku trochę wolne, a szkoda bo gdyby były bardziej sterowne byłby jeszcze fajniejsze. Final Mission specjalnie mnie nie urzekł, ale ma to wszystko co dobry shump mieć powinien, czyli dynamikę, bonusowe bronie i hordy nadlatujących zewsząd wrogów.

[img][/img]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
04-05-2010, 17:18 08 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2010 17:18 33 przez M'cin.)
Post: #3
RE: Final Mission
Dobry, trudny shmup. Wrogów nie ma zatrzęsienia, ale czasami jeden, a odpowiednio ustawiony jest wrzodem na D :D Klimat apokalipsy, bronie i tryb na dwóch graczy to to, co w niej lubię ;)
Kiedyś nawet przeszedłem to z kolegą, który nie grywa na emu, bo to była to jego ulubiona gra z dzieciństwa. Ja też grałem w nią za małolata i nazywałem "Contra na plecakach odrzutowych" albo "latająca Contra" (mogę dokładnie nie pamiętać, ale sens przekazałem ;) ).
Polecam grę, ale polecam też unikać jak ognia "S.C.A.T." i Action in New York , czyli amerykańskiej i europejskiej wersji gry (lub na odwrót) bo są po prostu skopane :P A dla Finałowej Misji ode mnie 8/10 :)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-05-2010, 19:01 33 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-10-2010 01:40 14 przez PegazusMaster.)
Post: #4
RE: Final Mission
10/10. Gra jest wymiatająco-żywotna.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-05-2010, 13:56 07
Post: #5
RE: Final Mission
No strasznie podobne do Contry nie da się ukryć, dobry motyw z tymi nieskończonymi continue, nie ma nic bardziej wkurzającego jak brak continue:P fajny motyw z tymi szczelającymi kulkami niestety nie wiem ile tysięcy razy trzeba w tą grę zagrać by te kuli nauczyć się perfekcyjnie operować:P

Gra dobra w sumie nie powiela shumpowego banału - czyli stateczek + kosmos + masa wrogów co jak dla mnie daje grze niesamowitego plusa za oryginalność:P

Mnie tam shumpy nie grzeją więc po prostu sobie stwierdzę : gra jest ok:P
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
19-10-2010, 17:12 36 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2010 17:13 44 przez PegazusMaster.)
Post: #6
RE: Final Mission
Żeby się nauczyć operować trzeba zrozumieć tę zasadę.

Jednym guzikiem strzelamy !
Drugim guzikiem włączamy lub wyłączamy blokowanie kierunku działek !

Jeśli blokowanie jest włączone działka będą strzelać zawsze w tym samym kierunku.

Jeśli blokowanie jest wyłączone to wtedy przesuwając w jakimś kierunku bohatera działka będą ustawiać się w przeciwnym, a więc za pleckami co nam daje zawsze ochronę za plecami !
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Exclamation Rescue-The Embassy Mission M'cin 3 898 21-12-2016 23:59 46
Ostatni post: M'cin
  Final Mission (Kolejne arcydzieło wg. PegazusMASTER) PegazusMaster 6 257 15-02-2016 22:12 56
Ostatni post: PegazusMaster
Smile Mighty Final Fight ksysio1 6 1,845 10-08-2014 19:20 09
Ostatni post: kocipopek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości