Odpowiedz 
D-Pad Hero 2
05-10-2012, 11:46 09
Post: #1
D-Pad Hero 2
Piszę, bo nie ma. Piszę, bo chcę. Piszę, bo dawno nie pisałem. Ale przede wszystkim piszę, bo nie ma.

[Obrazek: dpadhero2_001.png] [Obrazek: dpadhero2_002.png]

Pisząc wątek o tej grze, zastanawiałem się, jak Was zachęcić do odpalenia tego tworu. I tak pomyślałem, że w opisie pomoże mi nieco zmodyfikowany na potrzeby jasności opisu tytuł piosenki znanej z pierwszej części gry. No to Let's rock!

Tytułem wstępu, czyli dla tych, co nie wiedzą z czym się to je - to je bardzo fajny wytwór grupy D-Pad Hero Team (zadziwiające, nie? :P ). Cała zabawa - a tej jest od groma - polega na tym, aby wciskać odpowiednie klawisze w odpowiednim momencie. Za nie otrzymujemy punkty... I ponieważ tak wyglądała gra w części pierwszej, tu przejdę do tego, co mamy dane jako nowe.

Harder

Przede wszystkim poziom trudności. Dla każdego coś innego, możemy sobie wybrać odpowiedni poziom trudności, jeśli któryś nam wydaje się za łatwy bądź za trudny. I moim zdaniem są one dobrze, ale nie świetnie przemyślane, nie polegają one tylko na zmianie szybkości spadających kulek, ale również umieszczeniem ich w bardziej zmyślnym położeniu czy pochowaniu ukrytych czaszek (spokojnie, zaraz sprawa się wyjaśni) w... bardziej zmyślnym położeniu :P Ale szkoda, że nie zmienili np. wyzwań (no już za chwilę wytłumaczę :P) oprócz zgromadzenia odpowiedniej ilości punktów. Cóż, w końcu nie można zmienić wszystkiego :P Poza tym "przewijanie" piosenki jest niedozwolone ze względu motyw żywotności - jeśli będziemy fałszować za bardzo, publiczność nam tego nie daruje i będziemy musieli zacząć od początku. Z kolei jeśli udaje nam się bezbłędnie wciskać klawisze, po jakimś czasie "wyzdrowiejemy".

Faster

Oj tak, kulki spadają szybciej, mam wrażenie, że nawet na poziomie łatwym one spadają szybciej niż w pierwszej części.

...

Na poziomie hard spadają one naprawdę szybko.

...

Tak, i to w sumie wszystko, co mogę powiedzieć w tym rozdziale :D

Stronger

Kurde, co mogę powiedzieć w kwestii "silniej"? Zachciało mi się wymyślać rozdziały pod tytuł piosenki, ech... Może tak - musimy teraz silniej wytężać nasz wzrok, bowiem oprócz kulek w trzech podstawowych kolorach (żółty, czerwony i niebieski) dodano zielone kulki, 3 power-upy oraz czaszki i ich fałszywe odpowiedniki. Power-upy to: POW znany z wielu gier, ale chyba najbardziej z Mario Bros, gdzie wywracał bądź szkodził istotom (nie)organicznym w obrębie całej planszy. I takie samo działanie ma w tej grze, wystarczy wcisnąć odpowiedni klawisz w odpowiednim momencie, aby PRAWIE wszystkie znajdujące się na planszy ikony uległy zniszczeniu. Drugim power-upem jest Bullet Time (nie wiem czy tak się nazywa naprawdę, ale w większości gier istnieje takie określenie tej mocy) oznaczony prostokątem z literą V (?). Działalność jest mam nadzieję jasna - zmniejsza na jakiś czas prędkość spadających kuleczek. Trzecim power-upem, którego już naprawdę nie mam pomysłu, jak nazwać, jest jakaś gwiazdka, która pozwala swobodnie opadać kulkom na dwóch strunach i przyznawać na za nie punkty bez przymusu wciskania jakichkolwiek klawiszy (przydatne pod koniec niektórych piosenek, gdy kule lecą seriami jak z karabinu maszynowego). Co do czaszek - one są złe, oj bardzo złe, wciśnięcie klawisza podczas, gdy jest tam czaszka skutkuje utratą nie połowy serduszka, ale całego. Ich fałszywe odpowiedniki należy zbierać, podobnie jak zielone kulki. Fałszywe czaszki i zielone kulki są wymagane do ukończenia wyzwań.

Better

Oj jest lepiej, bez dwóch zdań. Po pierwsze - do dyspozycji mamy 6, nie 4 piosenki, po drugie - celem naszej gry nie jest już zdobyć jak najwięcej punktów, ale mamy do wykonania 8 wyzwań na każdą piosenkę (wyzwania te oczywiście są niemalże takie same dla każdej piosenki) - a to musimy uzbierać wystarczająco dużo punktów, a to puknąć wszystkie POWy, a to nie pukać nic prócz kulek itd. Po trzecie - całkowicie inna grafika, więcej kolorów, inna perspektywa (wprowadzić 3D - good and refreshing idea!). Po czwarte - wiele innych rzeczy, których nie powiedziałem bo zapomniałem lub nie znalazłem. A oczywiście istnieje taka opcja :)

GRAFIKA - 7 MUZYKA - 10 GRYWALNOŚĆ - 10

OCENA OGÓLNA - 9+

Istnieje gatunek antylop, potrafiących skakać wyżej niż przeciętny dom. Wynika to z faktu ich mocnych mięśni nóg oraz tego, że przeciętne domy nie potrafią skakać.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-10-2012, 13:21 44 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-10-2012 13:22 53 przez orlasek.)
Post: #2
RE: D-Pad Hero 2
Jak bogato, jak kolorowo i jak treściwie opisana gra w tym dziale :) Szacuun, naprawdę kawałek konkretnego opisu :)

Ale mniejsza, do rzeczy! Zadziwia mnie to, że istnieją jeszcze prawdziwi pasjonaci 8-bitu, którzy tworzą takie dzieła jak D-Pad Hero. W dobie Crysisa, Skyrima, czy innych nowych gier, tworzenie produkcji o parametrach tych sprzed ponad dwóch dekad, to prawdziwy oldskul :) Co sie tyczy już samego sequela... W mojej ocenie jest trudniejszy niż poprzednia część, nie wiem tylko czy to na plus, czy na minus :D Lubie muzyke 8-bitową, a hity konwertowane na te NESowe to dla mnie czysta finezja, ale wkurza mnie kiedy nie moge posłuchać ich bez fałszów... Chyba po prostu za słaby jestem w te klocki :D
Tak czy inaczej, D-Pad Hero 2 to świetna produkcja, może nie do końca w moich klimatach, bo zręcznościówki tego typu trochę mi się już przejadły, to jednak można to polecić wszystkim... Zwłaszcza, że kiedy wydana by była za czasów naszego Pegasusa, z pewnością byłaby hitem.

Zarajestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-08-2013, 14:11 12
Post: #3
RE: D-Pad Hero 2
Moim zdaniem "jedynka" była trochę nudniejsza. Mało piosenek do wyboru itp. Tutaj twórcy tej gry świetnie ją ulepszyli graficznie i muzycznie. Większy wybór piosenek, wszystko ładnie brzmi i to są właśnie zalety tej gry.

P.S na koniec mi się zrymowało xD

When injustice becomes law, resistance becomes duty.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-08-2013, 15:56 08 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2013 15:57 08 przez PegazusMaster. Powód: Drobne poprawki)
Post: #4
RE: D-Pad Hero 2
Znam gierkę. Gram w to bardzo często. Chory poziom trudności, ale nauka daje satysfakcję. Co tu dużo pisać 9/10 rewelacja.

@orlasek - zdziwienia brak. 8bit, piksele to najlepszy sposób na przedstawienie w wyrazisty sposób genialnych pomysłów na poziomie "komórkowym"

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-08-2013, 16:06 31
Post: #5
RE: D-Pad Hero 2
Gra jest świetna. W przeciwieństwie do części pierwszej poziom trudności jest jak najbardziej okej (w jedynce był CHORY). A te ośmiobitowe wersje piosenek... Cudeńko!

@Jaro
To nie prostokąt z literą V, tylko zegarek :P.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Last Action Hero ferret 1 291 25-06-2014 20:35 39
Ostatni post: Neo_Buster_Mega
  D-Pad Hero Evil 6 1,416 28-01-2014 20:06 37
Ostatni post: Verteks
  SD Hero Soukessen - Taose! Aku no Gundan Mati 0 430 10-12-2009 19:33 15
Ostatni post: Mati

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości