Ankieta: Czy zapis w dowolnej chwili w grach to - cheat czyli oszustwo ?
Tak
Nie
[Wyniki ankiety]
 
Odpowiedz 
Czy wg. ciebie zapis w dowolnej chwili to oszustwo w grze ?
08-09-2014, 17:48 04 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2014 17:51 49 przez PegazusMaster.)
Post: #1
Czy wg. ciebie zapis w dowolnej chwili to oszustwo w grze ?
Jakie macie zdanie na ten temat ? Moim zdaniem dołączanie w grach zapisu w dowolnej chwili to śmierdzący cheat, który rujnuje gry jako wyzwania dające nagrody i kary, a gry oparte w całości na quick save nie posiadające innych zapisów są pozbawione najważniejszych elementów jakie powinna posiadać gra - podziału na etapy/wyzwania, za które wynagradza/karze. Zapis powinien być nagrodą, a nie cheatem. Dla mnie jeśli konsekwencją przegranej gry jedynie jest wczytanie quicksave zrobionego przed każdą ryzykowną sytuacją w każdej dowolnej chwili - to taka gra staje się nużąca, a rozgrywka i dalsze granie zaczyna tracić sens i nie wzbudza żadnego napięcia, bo skoro używam quick save to jestem nieśmiertelny i praktycznie zawsze mogę poprawić każdy ruch i praktycznie nic nie ryzykuję.

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
08-09-2014, 18:45 00
Post: #2
RE: Czy wg. ciebie zapis w dowolnej chwili to oszustwo w grze ?
Zawsze możesz zapisywać w regularnych odstępach czasu, po każdym dużym wyzwaniu lub co poziom.
Dla mnie to trochę zależy od gry - w strategiach, gdzie poziom potrafi zająć 5 godzin, zapis co poziom szybko by odrzucił. W sandboxach to i tak nie ma znaczenia, w Europie Universalis czy space rangers błędne decyzje wloką się za tobą do końca gry i quick save nic nie da, kiedy game over to konsekwencja szeregu złych decyzji. W strzelankach zapisywanie co ubitego przeciwnika to faktycznie przesada, ale w niektórych grach akcji save'y są rozmieszczone tak głupio, że inaczej nie da grać, albo tak rzadko, że przechodzenie tego samego po raz setny doprowadza do szału i tudzież nudzi. Z drugiej strony - są gry, które straciłyby na intensywności, gdyby posiadały save w dowolnym momencie, np. Ninja Gaiden czy Hotline Miami. Z trzeciej, są gry gdzie to właśnie przez ciągłe sejwowanie gra się tak fajnie (Alpha Prime :P)
Dla mnie lepiej z sejwami niż bez, tak każdy może dostosować grę pod własny styl, bez zmuszania kogokolwiek do cierpień za błędy developera :>
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
08-09-2014, 20:38 16
Post: #3
RE: Czy wg. ciebie zapis w dowolnej chwili to oszustwo w grze ?
Dla mnie przede wszystkim gierki, które nie posiadają własnego podziału na punkty zapisu/miejsca wywołania menu zapisu są źle zaprojektowane i nie dają satysfakcji. Gra daje mi satysfakcję kiedy za błędy karze, a za postępy wynagradza. Zrobienie błędu w grach na PC nic nie kosztuje to przeważnie kara jaką jest wczytanie quicka zrobionego 5 sekund wcześniej , a to żadna kara. Mogę zapisywać co 5 sekund, bo na to pozwala quick dlatego nie czuję satysfakcji z gry nie czuję, że cokolwiek osiągam własnymi umiejętnościami, bo mam możliwość oszukiwania każdego błędu. Taka gra prędzej czy później przejdzie się tak jak ułożą się puzzle, ale droga do celu wg. mnie w całości będzie osiągnięta na quick save cheacie. Droga do celu w grach na konsole jest inna, bo nie tylko pozwala na lepsze poczucie postępu, ale także punkty zapisu (zwykle po misjach) często oceniają poziom naszego wykonania misji/ZADANIA bez możliwości poprawiania każdego błędnego ruchu do tego celu dlatego te gry z punktami zapisu np: co misje są dla mnie o wiele lepsze i przede wszystkim są dla mnie wyzwaniem, a nie opierają się w całości na poprawianiu każdego ruchu. Mogę np: porównać swój progress z osiągami znajomych NA danym etapie.

Dlaczego dla mnie to cheat wystarczy wziąć gry z konsol i ich odpowiedniki na PC. Na emulatorze konsoli dostajesz quick save, którego gra na psx np: nie posiada i jest faktycznie cheat, ale gra ta sama, którą wydana na PC posiada wbudowany quick wg. mnie to zestawienie pokazuje, że dana gra posiada na PC wbudowany cheat. Np: Quake 2.

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
08-09-2014, 20:56 52
Post: #4
RE: Czy wg. ciebie zapis w dowolnej chwili to oszustwo w grze ?
Heniek napisał(a):Na emulatorze konsoli dostajesz quick save, którego gra na psx np: nie posiada i jest faktycznie cheat, ale gra ta sama, którą wydana na PC posiada wbudowany quick wg. mnie to zestawienie pokazuje, że dana gra posiada na PC wbudowany cheat. Np: Quake 2.

Trochę bzdurzysz :P Raz, że nikt nie projektuje gry na konsole patrząc na ewentualnie powstałe w przyszłości emulatory, więc przywoływanie czegoś takiego to bezsens. Dwa, ze Quake nie posiadał quick-save na konsolach ze względu na ograniczenie pojemności kart pamięci i tylko dla tego.

Jak wspomniałem, nie pasuje Ci save w danej grze, nie korzystaj z niego :P
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
08-09-2014, 21:35 30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2014 21:41 39 przez PegazusMaster. Powód: Drobne poprawki)
Post: #5
RE: Czy wg. ciebie zapis w dowolnej chwili to oszustwo w grze ?
Nie pasuje mi, bo to śmierdzące oszustwo jeśli gra posiada np: save pointy, punkty autozapisu itp. a jeśli nie posiada żadnych innych form zapisu tylko zapis w dowolnej chwili/quick save to już dla mnie przeważnie to prawie nie jest gra.

Praktycznie na każdej konsoli w grach istnieją jedynie punkty zapisu/zapis po misjach. Gdybyś w to grał na emulatorze pc i używał wbudowanego w emu zapisu w dowolnej chwili byłoby to oszustwo. Nawet taki quake 2 jest podzielony na etapy, a w wersji pc da się wybrać restart poziomu, a więc jednak podział istnieje co dla mnie jest dowodem, że quick w takiej grze czyli zapis w dowolnej chwili to cheat. Dlaczego gry są dzielone na misje, etapy, rundy ? Po to żeby każde podejście do gier stanowiło wyzwanie. Jeśli np: w meczach piłki używałoby się quicka do poprawiania każdego ruchu do skutku nie było by to oszustwem w meczu ? Tak samo jest z innymi grami.

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
08-09-2014, 23:27 40
Post: #6
RE: Czy wg. ciebie zapis w dowolnej chwili to oszustwo w grze ?
Heniek napisał(a):Po to żeby każde podejście do gier stanowiło wyzwanie

Po to, żeby poziom zmieścił się w pamięci RAM i nie wczytywał 2 godzin :P

Jak dla mnie szukasz idei tam gdzie jej nie ma, ale niech Ci będzie :P
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
09-09-2014, 00:55 12 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2014 00:55 31 przez PegazusMaster.)
Post: #7
RE: Czy wg. ciebie zapis w dowolnej chwili to oszustwo w grze ?
Istnieją gry zaimportowane z PC, które posiadają zapis w dowolnej chwili na PSX...Jak dla mnie to kwestia konstrukcji rozgrywki.

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
09-09-2014, 01:42 36
Post: #8
RE: Czy wg. ciebie zapis w dowolnej chwili to oszustwo w grze ?
W przypadku PSX raczej matematyki, która stoi za save, na ile udaje się to skompreować, vide legendarna objętość tych z Diablo ;)
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
09-09-2014, 15:09 40
Post: #9
RE: Czy wg. ciebie zapis w dowolnej chwili to oszustwo w grze ?
Są gry gdzie kłik sejwy pasują i są takie gdzie nie pasują. Kwestia rozgrywki i danej gry, nie żyjemy w czarno białym świecie. Momentami jednak denerwuje tendencja twórców do ułatwiania rozgrywki w ten sposób, z innej strony źle rozmieszczone sejwy w złych odstępach czasu potrafią popsuć rozgrywkę. Nikt w każdym razie nie każe nikomu używać zapisywania :) jak kogoś frustruje to że ktoś inny może to robić gdy Ty się męczysz wypacza trochę samą idee grania.

Zapisywanie rozgrywki na emulatorach psuje dla mnie rozgrywkę i gra traci klimat.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
10-09-2014, 16:14 10 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2014 16:22 05 przez PegazusMaster.)
Post: #10
RE: Czy wg. ciebie zapis w dowolnej chwili to oszustwo w grze ?
@Mcin: Na nowych konsolach dalej obowiązują savepointy/autosave co etap w większości gier.
To kwestia budowania modelu rozgrywki, a nie pojemności save.

To żadne wyzwanie przewijać grę quickami. To tak jakby w Mario wpisywać w kółko kod na dodatkowe życie, a w Quake kod na respawn...+ zapis lokacji gracza w obi przypadkach - a wraz z częstością tego używania quick zmienia się w nieśmiertelność.
Dla mnie w RTS quick to też syf. RTS są niemal takie same jak mecze piłkarskie. Kiedy dwie drużyny walczą ze sobą można nazwać powtarzanie meczu reważnem (autosave) ale granie w to z quickiem celem poprawiania każdego strzału to śmierdzące oszustwo. W takich meczach też popełnione na początku błędy rzutują na całość gry - dlatego nawet w RTS dla mnie quick to marny cheat dla oszustów.

@Howl: No o tym piszę.
Jedyna gra, w której quick mi pasował dotychczas to Sanitarium ( w zasadzie to w wielu innych przygodówkach też) tu gra nie każe cofaniem się. Nie da się też zakorkować wskutek popełnionych błędów. To ma sens.

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Rozmowy O Grze Minecraft Xaimer 10 807 06-02-2012 22:09 06
Ostatni post: herek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości