Odpowiedz 
Chcę zacząć tworzyć gry, ma ktoś jakieś porady?
21-07-2014, 22:48 04
Post: #1
Chcę zacząć tworzyć gry, ma ktoś jakieś porady?
Szukam porad dotyczących programowania gier. Porady jakich szukam dotyczą między innymi:
  • jakiego języka najlepiej się nauczyć jak się nie ma zbyt dużo czasu?
  • jaki program obsługujący język powyżej jest najlepszy? (odpowiedź "notatnik" wchodzi w grę)
  • jak szukać pomysłów i inspiracji na mapki, przeciwników i resztę poza internetem?
Gra, którą chcę stworzyć, to 8-bitowa platformówka z elementami kosmicznej strzelanki i przygodówki. Zaczynam, prawdę mówiąc, od zera. Za każdą pomoc dziękuję.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
21-07-2014, 22:59 21 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2014 23:08 00 przez Howl. Powód: Drobne poprawki)
Post: #2
RE: Chcę zacząć tworzyć gry, ma ktoś jakieś porady?
1. glBasic jezeli chcesz łatwy jezyk, python + pygame, Construct/Game Maker jezeli wolisz klikowe srodowiska, Unity3D do gier 3D najlepiej, c++ z sfml jezeli lubisz dłuższe drogi.
2. Zależy.
3. Książki , s-f, muzyka, narkotyki, filmy

Platformówkę będzie najłatwiej ci wyklikać na początek.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
22-07-2014, 20:47 55
Post: #3
RE: Chcę zacząć tworzyć gry, ma ktoś jakieś porady?
Dla kogoś, kto nie umie programować, to i platformer może zabijać :P na początek jakaś tekstówka np. przeniesienie jakiejś gry karcianej czy planszowej. Nie jest to jakaś wyższa szkoła jazdy, ale dobre do nauki programowania, żeby sobie umieć poustawiać wszystkie funkcje, warunki, pętle i inne tak, żeby się w tym samemu nie gubić. Przy okazji zobaczysz, czy takie dłubanie w ogóle Cię bawi. A najlepiej to w ogóle zacząć od tutoriali.
Zrobienie nawet prostej gry 2d w którą będzie grał ktoś poza Tobą do dużo roboty, jeśli nie masz dużo czasu, to game makery.

Co do języków, korzystałem z wyżej wspomnianego Pythona, choć co prawda nie gry w nim robiłem. Podstawy języka są proste, jest od mocno wybaczający jeśli chodzi o interpunkcję i składnię, ma dobre i proste tutoriale. Jeśli nigdy nic podobnego nie robiłeś, najpierw będziesz musiał poświęcić godziny na naukę podstaw programowania, do tego dobry jest pakiet Winpython i konsola IPython.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
29-07-2014, 17:52 16 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2014 17:53 34 przez hunter.)
Post: #4
RE: Chcę zacząć tworzyć gry, ma ktoś jakieś porady?
(21-07-2014 22:48 04)Neo_Buster_Mega napisał(a): Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.Szukam porad dotyczących programowania gier. Porady jakich szukam dotyczą między innymi:
  • jakiego języka najlepiej się nauczyć jak się nie ma zbyt dużo czasu?
  • jaki program obsługujący język powyżej jest najlepszy? (odpowiedź "notatnik" wchodzi w grę)
  • jak szukać pomysłów i inspiracji na mapki, przeciwników i resztę poza internetem?
Gra, którą chcę stworzyć, to 8-bitowa platformówka z elementami kosmicznej strzelanki i przygodówki. Zaczynam, prawdę mówiąc, od zera. Za każdą pomoc dziękuję.

A to nie lepiej zainteresować się programem:
Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
?

Ja korzystam z RPG Makera do robienia gier RPG i fajnie się przy nim bawię a i stworzyć w nim można coś naprawdę fajnego. Według mnie powinieneś spróbować kilka ich programów i zobaczyć który ci najlepiej odpowiada, można ściągnąć trial 30 dniowy.
Plusem jest to, że (przynajmniej w nowszych RPG Makerach) nie musisz znać języka innego niż Angielski by coś zrobić a także dość łatwy i przyjazny interfejs użytkownika oraz kilka postaci (przeciwników, NPC itp.) i całkiem fajna muzyka, to wszystko programik zawiera.
Jeżeli dopiero zaczynasz tworzenie gier warto zacząć od choćby triala tych programów i zobaczyć który ci najbardziej do gustu przypadnie.

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
29-07-2014, 21:24 49
Post: #5
RE: Chcę zacząć tworzyć gry, ma ktoś jakieś porady?
(29-07-2014 17:52 16)hunter napisał(a): Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
(21-07-2014 22:48 04)Neo_Buster_Mega napisał(a): Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.Szukam porad dotyczących programowania gier. Porady jakich szukam dotyczą między innymi:
  • jakiego języka najlepiej się nauczyć jak się nie ma zbyt dużo czasu?
  • jaki program obsługujący język powyżej jest najlepszy? (odpowiedź "notatnik" wchodzi w grę)
  • jak szukać pomysłów i inspiracji na mapki, przeciwników i resztę poza internetem?
Gra, którą chcę stworzyć, to 8-bitowa platformówka z elementami kosmicznej strzelanki i przygodówki. Zaczynam, prawdę mówiąc, od zera. Za każdą pomoc dziękuję.

A to nie lepiej zainteresować się programem:
Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
?

Ja korzystam z RPG Makera do robienia gier RPG i fajnie się przy nim bawię a i stworzyć w nim można coś naprawdę fajnego. Według mnie powinieneś spróbować kilka ich programów i zobaczyć który ci najlepiej odpowiada, można ściągnąć trial 30 dniowy.
Plusem jest to, że (przynajmniej w nowszych RPG Makerach) nie musisz znać języka innego niż Angielski by coś zrobić a także dość łatwy i przyjazny interfejs użytkownika oraz kilka postaci (przeciwników, NPC itp.) i całkiem fajna muzyka, to wszystko programik zawiera.
Jeżeli dopiero zaczynasz tworzenie gier warto zacząć od choćby triala tych programów i zobaczyć który ci najbardziej do gustu przypadnie.

Próbowałem trochę z RPG Makerem w przeszłości, ale:
1. Mocno schrzanili wersję, którą miałem;
2. Nie chcę tworzyć RPG (na razie).

Ale dzięki mimo wszystko.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
30-07-2014, 11:45 49
Post: #6
RE: Chcę zacząć tworzyć gry, ma ktoś jakieś porady?
@UP
A ten program do którego link dałem? To nie RPG Maker a program do tworzenia platformówek i strzelanin izometrycznych.

Jakiego RPG Makera zepsuli, że tak z ciekawości zapytam.

Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
04-08-2014, 17:43 05
Post: #7
RE: Chcę zacząć tworzyć gry, ma ktoś jakieś porady?
Postaraj się dostać na staż/praktyki do firmy, która się tym zajmuje - nawet miesiąc praktyk i zobaczenia "na żywo" jak to wygląda będzie dla Ciebie meeeeega wartościowy
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-08-2014, 15:59 22 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2014 16:12 54 przez PegazusMaster.)
Post: #8
RE: Chcę zacząć tworzyć gry, ma ktoś jakieś porady?
(21-07-2014 22:48 04)Neo_Buster_Mega napisał(a): Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.Szukam porad dotyczących programowania gier. Porady jakich szukam dotyczą między innymi:
  • jakiego języka najlepiej się nauczyć jak się nie ma zbyt dużo czasu?
  • jaki program obsługujący język powyżej jest najlepszy? (odpowiedź "notatnik" wchodzi w grę)
  • jak szukać pomysłów i inspiracji na mapki, przeciwników i resztę poza internetem?
Gra, którą chcę stworzyć, to 8-bitowa platformówka z elementami kosmicznej strzelanki i przygodówki. Zaczynam, prawdę mówiąc, od zera. Za każdą pomoc dziękuję.

1
Najprostszy i sensowny do nauki jest język Ruby. Jest w pełni obiektowy, a więc nauczysz się jego i rozumiesz składnie innych. Nie wiem ile to ci zajmie, ale max pare tygodni. Do tworzenia gier dla kasy w wielosobowych grupach to tylko C++ i nic innego. Ten język jest po prostu najlepszy i najszybszy DO GIER i wręcz niezbędny. Pełne zarządzanie pamięcią i genialna składnia. Jego nauka potrafi uzależniać, ale może się rozciągnąć do kilku lat.
Jeśli chcesz robić w pełni sam własne gry to najlepiej od razu bierz się za game makera/rpgmakera vx ace można się do nich douczyć odpowiednich języków programowania i dopisywać własne skrypty...ale jest to trudne, ale na pewno łatwiejsze od robienia całej gry od zera.


2 Ruby jest językiem związanym z tworzeniem stron www, ale nowsze wersje są co raz szybsze. C++ to zabójcza szybkość od zera. Jaki program ? Biblioteki graficzne i robisz swoją grę od zera (SDL/OPEN GL) do C++ (edytor/silnik), albo szukasz edytorów, które to obsługują w przypadku RUBY to np: Unity 3-d , który jest gównianym źle zoptymalizowanym silnikiem, albo Rpgmaker VX ACE, VX dobre programy do przygodówek i rpgów 2-d w zasadzie to najlepsze z możliwych. W przypadku C++ to 99% gier jest w tym zrobionych, bo jest najlepszy, ale najczęściej jest tak że tym robi się narzędzia, którymi robi się gry, które mają własne języki programowania, które tworzy się też za pomocą c++.

Ogólnie zasada jest taka języków programowania uczysz się żeby robić no właśnie własne narzędzia do robienia gier. Większość edytorów ma swoje wbudowane języki, których i tak trzeba się nauczyć od zera. VX ACE obsługuje zdarzenia (wstawiasz komendy z listy zamiast uczyć się na pamięć), a RGSS3 rozszerza podstawowe możliwości (skrypty w Ruby) JEDYNE co musisz opanować to zdarzenia i algorytmike w przypadku rma. W tworzeniu gier najważniejsza jest wyobraźnia i algorytmika, a żeby być dobrym robiąc w całości gry trzeba znać się nie tylko na programowaniu, ale na: komponowaniu muzyki, tworzeniu grafiki, fabuły, scenariusza, wątków, QUESTÓW, algorytmów mechaniki, map, menusów, hudów itd. Trzeba mieć wieeelką wyobraźnię.

3 Tworzenie gier to siła wyobraźni i algorytmiki. Szukaj tego w swojej głowie. Trzeba dużo tworzyć gier, aby tworzyć lepsze gry i wyobraźnia rosła. Nie ma innej opcji jak tworzenie gier, aby zwiększać swoją wyobraźnie i umiejętności. To pochłaniające i trzeba to kochać. To prawie jak życiowa droga, bo robiąc gry zostaje mało czasu na inne rzeczy...

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
06-08-2014, 19:27 06
Post: #9
RE: Chcę zacząć tworzyć gry, ma ktoś jakieś porady?
Cytat:Najprostszy i sensowny do nauki jest język Ruby. Jest w pełni obiektowy, a więc nauczysz się jego i rozumiesz składnie innych. Nie wiem ile to ci zajmie, ale max pare tygodni.
.

python ma lepsze biblioteki i community jezeli chodzi o robienie gier.

Cytat:Do tworzenia gier dla kasy w wielosobowych grupach to tylko C++ i nic innego. Ten język jest po prostu najlepszy i najszybszy DO GIER i wręcz niezbędny. Pełne zarządzanie pamięcią i genialna składnia. Jego nauka potrafi uzależniać, ale może się rozciągnąć do kilku lat.

Nie w dobie gotowych silników i gier niezaleznych a mysle ze takie zacznie tworzyć prędzej. C++ niech się uczy jak chce związać swoją przyszłość z programowaniem, bo będzie się babrał długo w czymś czym może nie chcieć się babrać. Optymalizacja i jakość są w dzisiejszych czasach mniej ważne niż gotowy produkt.

Radzę brać program stricte do klikania jak już zamiast rpg makera, więcej się nauczysz, więcej zrobisz.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
07-08-2014, 13:05 35 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2014 13:11 26 przez PegazusMaster. Powód: Drobne poprawki)
Post: #10
RE: Chcę zacząć tworzyć gry, ma ktoś jakieś porady?
Po pierwsze wszystkie komercyjne gry na konsole te znane przede wszystkim są robione w C++ Miałem robotę przy tłumaczeniu gier na konsole i szukaniu błędów - to wiem.Fallouty, Bioshocki itd. także nie słuchaj srajtków, bo ja coś o tym wiem. Wyobraź sobie, że ktoś zrobiłby Battlefield 3 albo 4 na Unity - miałby wtedy jakieś 10-20 x większe wymagania sprzętowe. Nie dałby rady wpasować się w ograniczenia sprzętowe.

Po drugie język Ruby jest najprostszy do nauczenia się składni innych języków programowania, a nie do koniecznie robienia gier - ALE ODKĄD został ulepszony jego wydajność wzrosła i powoli nadaje się, a na pewno do gier 2-d. Co najważniejsze ruby jest wykorzystywane przez rpgmaker VX ACE także masz mega podstawy żeby nauczyć się ogromną ilość rzeczy o tworzeniu gier. O to mi właśnie tutaj chodziło. Możesz z jego pomocą w RM VX ACE zrobić wszystko czego potrzebujesz w 2-D a bazowe elementy w rmie ułatwiają naukę bardzo. Nauczysz się tyle ile będziesz potrzebował, a zrobisz tyle ile będziesz potrafił. To nie jest tak, że w klikaczach się nauczysz więcej to nie jest prawda, bo w klikaczach wyklikujesz sobie gotowce, a W VX ACE skupiasz się na prowadzeniu fabuły, a każdy algorytm możesz napisać sam i to jest właśnie programowanie.

Po trzecie nie słuchaj smartka. Gdyby tak było jak pisze wielkie firmy nie robiły by gier w c++ ale w gamemakerach i innych popierdółkach. Zależy jakie chcesz robić gry. Gry zabawki, mini gry czy brać udział w dużych projektach, które najbardziej zasługują na miano współczesnych gier.

Czy robienie gier jest trudne ? Tak. Jest bardzo trudne jeśli masz ambicje i zarazem mega wciągające, ale jeśli chcesz robić gówienka na 5 minut to prawdopodobnie będziesz w tym kiepski.

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Macie jakieś tablety? dmlsk2055 3 481 24-04-2015 12:40 41
Ostatni post: bmodr
  Rpg Maker 2003 (Pozwala tworzyć m.innymi gry w stylu nes NIE tylko rpg) PegazusMaster 3 795 17-03-2010 19:11 38
Ostatni post: PegazusMaster

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości