Odpowiedz 
Castlevania II: Simon's Quest
28-12-2010, 16:08 55
Post: #1
Castlevania II: Simon's Quest
[Obrazek: castlevania2.png][Obrazek: castlevania2theme.png]

Wydawca: Konami
Rok wydania: 1987

Castlevania II: Simon's Quest, znana w Japonii pt. Dracula II: Noroi no Fūin (Dracula II: The Seal of the Curse)
to kontynuacja pierwszej części gry z tej serii.

Od ostatniej walki Simona Belmonta z Draculą (1691r.), minęło już 7 lat. Akcja gry rozpoczyna się w Transylwanii, kiedy Simon odwiedza grób rodzinny. Nagle wyczuwa czyjąś obecność i odwracając się, zauważa tajemniczą, młodą kobietę stojącą we mgle. Opowiada ona Simonowi o klątwie, rzuconej na niego przez Draculę, podczas ich ostatniego starcia, wynikiem czego są rany na jego plecach oraz ostrzega, że nie pozostało mu wiele czasu do życia. Kobieta daje mu jednak nadzieję na zdjęcie klątwy, jeśli wskrzesi i pokona Draculę. Wyjaśnia też fakt, że siedem lat temu, ciało wampira rozpadło się na 5 różnych części, dlatego Simon musi je odnaleźć i zanieść do ruin zamku Draculi. Tam połączą się one w jedność, tworząc Draculę, którego Simon musi kolejny raz pokonać. Tuż przed zniknięciem, tajemnicza kobieta mówi, że nie może zagwarantować tego czy unicestwi on w ten sposób Draculę, raz na zawsze...

1.[Obrazek: castlevania2scr01.jpg]2.[Obrazek: castlevania2scr02.jpg]

3.[Obrazek: castlevania2scr03.png]4.[Obrazek: castlevania2scr04.jpg]

W Castlevanii II wcielamy się w Simona Belmonta, który podróżuje z miasta do miasta (1.) w poszukiwaniu wspominanych wcześniej 5 części ciała Draculi. Gra jest podzielona na dzień i noc (2.). Za dnia możemy rozmawiać z innymi ludźmi, kupować od nich różne przedmioty: wodę święconą, kryształy, bicze, kołki itp. Istnieje również opcja wymiany kryształów. Do obrony służy nam skórzany bicz, który z czasem można ulepszyć. Natomiast w nocy walczymy z różnymi potworami (wilkołaki, zombie, szkielety)(4.), których siła wzrasta dwukrotnie aniżeli za dnia. W grze istnieje opcja zdobywania punktów doświadczenia, poprzez kolekcjonowanie serduszek. Kiedy uzbieramy odpowiednią ich ilość nasz poziom życia wzrasta. Regeneracja życia jest możliwa tylko w kościele (3.).

5.[Obrazek: castlevania2scr05.jpg]6.[Obrazek: castlevania2scr06.png]
7.[Obrazek: castlevania2scr07.png]8.[Obrazek: castlevania2scr08.jpg]

W zamkach ukryte są części ciała Draculi. Zdobyć je można tylko używając dębowego kołka (Oak Stake) (5.).
Służą one (6.) nie tylko do wskrzeszenia Draculi, ale też do obrony np. żebro Draculi (Dracula's Rib ). Niektóre miejsca w Castlevanii kończą się ślepym zaułkiem. (7.) W tym przypadku należy użyć czerwonego kryształu i kucnąć, czekając tak kilka sekund na przybycie magicznego tornada. Natomiast na obrazku (8.) należy użyć czosnku, pojawi się wtedy "strzyga", która wręczy nam srebrny nóż (Silver Knife), niezbędny do dalszej podróży.

9.[Obrazek: castlevania2scr09.jpg]



Po pokonaniu ostatniego bossa, Draculi (9.) istnieją 3 różne zakończenia gry, w zależności od czasu, jaki gracz potrzebował na jej ukończenie:
1. Simon uniknął klątwy, lecz Dracula powróci do życia.
2. Simon umiera z powodu ciężkich obrażeń, których doznał w starciu z Draculą. Wampir powróci jednak za 100 lat.
3. Na świecie zapanował pokój, Simon Belmont będzie zapamiętany jako bohater, który uwolnił mieszkańców Transylwanii od terroru Draculi.


Castlevania II: Simon's Quest to gra różniąca się od części 1 i 3, nie ma w niej trudnych bossów (wyjątek - Dracula bez używania magicznych broni:tonieja: ). Natomiast jest wiele zagadek, których nie da się rozwiązać, grając za pierwszym razem;) oraz fantastyczna muzyka, nadająca klimat grze z tej serii.

Moja ocena:
muzyka +4
przeciwnicy +0,5
grywalność +2,5
poziomy +1

Ocena gry
8/10
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
28-12-2010, 16:18 39
Post: #2
RE: Castlevania II: Simon's Quest
No no, kawał recenzji :) Faktycznie, mi sie dwójka z całej serii najbardziej spodobała, fabuła bardzo ciekawie przedstawiona i w ogóle miodny horror na NESa :) Dodatkowo mam do niej sentyment, bo to jedyna część Castlevanii jaką poznałem na konsoli. Narobiłeś mi smaka, trza troche pograć :D

Zarajestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
30-12-2010, 22:09 45
Post: #3
RE: Castlevania II: Simon's Quest
Świetna recenzja, gratuluję i składam pokłony. Castlevanie znam ale raczej te ze Snesa i Playstation. Cvanię2 widziałem w akcji ale jakoś nigdy nie miałem czasu sam się za nią zabrać. Po takiej recenzji napewno spróbuję swych sił w walce z Drakulą i jego rzezimieszkami.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
31-12-2010, 18:04 59
Post: #4
RE: Castlevania II: Simon's Quest
Ja grałem w tę grę kiedyś, ale taki to był nudny szajs że wyłączyłem.

Odlot bomba z d.upy tromba.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
11-07-2013, 16:19 06
Post: #5
RE: Castlevania II: Simon's Quest
Konami po prostu nie chciało się robić ;) widział ktoś kiedyś zamek Draculi w tej części ? Jest całkowicie pusty nie ma tam żywego ducha ;) Gra zapowiadała się świetnie no ale cóż nie wyszło. Najgorszą rzeczą jest to że zawsze zostajemy poinformowani o zmianie dnia w noc i na odwrót co przerywa naszą rozgrywkę i jest bardzo wkurzające ;)

When injustice becomes law, resistance becomes duty.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
30-01-2014, 18:31 34
Post: #6
RE: Castlevania II: Simon's Quest
Mówi się do trzech razy sztuka. Dwa razy doszłam do kryształowej kuli i uznałam to za ślepą uliczkę, później udało mi się dotrzeć dalej. Nie obeszło się jednak bez problemów, gra przez zagmatwane teksty przechytrzyła mnie i niestety zajrzałam do solucji. Godzinami wymyślałam jakieś niedorzeczne kombinacje, mające na celu znalezienie nowych przedmiotów i w końcu już nie dałam rady bez podpowiedzi. Grało się w porządku, muzyka dobra, choć po dłuższym czasie dostrzega się piskliwe brzmienie niektórych części utworów. Informacja o zamianie pory dnia nie zasługuje na krytykę, przecież to klasyka, w Jikuu Yuten: Debias nie ma tego przerywnika i wcale nie jest lepiej. Nie zaryzykowałabym stwierdzenia, że bicz jest skórzany, bo PETA się wkurzy, dla mnie może to być ekologiczna szpicruta a la Przedwiośnie. Jedno z ulepszeń bicza wygląda, jakby postać robiła sobie rave party, jest to dziwne, mi wystarczy, że kryształowa kula się świeci. Jest też jedna rzecz warta wspomnienia - można odwracać i powtarzać zdobywanie i odnajdywanie kolejnych rzeczy. Jest to przydatne wtedy, gdy z pośpiechu nie przeczyta się tekstu (choć to mało prawdopodobne, ponieważ pokazywanie się kolejnych liter jest wolne) lub wyłączy się tekst pokazywany przy odnalezieniu przedmiotu (to już prędzej). Odpowiada mi to, że twórcy nie zanudzają graczy kolejnymi platformówkami i wymyślili połączenie platformera z RPG. Wady: powtarzalność wyglądu niektórych poziomów, glicze typu niewidzialna platforma, bicz przenoszący się na drugą stronę ekranu (nie wiem, może to tylko w wersji na NES), niektóre translacje, niektóre elementy animacji - stanie na samym brzegu platformy, gdzie około połowa postaci jest w powietrzu. Zalety: tła, postacie (mimo mało szczegółowego wyglądu), animacja, grywalność - połączenie platformówki z RPG, pomysł z zmianami pór dnia, częściowo muzyka (dopóki się nie znudzi), efekty dźwiękowe (bicz brzmi jak łańcuch, gdy uderzy wroga nie zabierając mu całości energii, ale i tak oba dźwięki są w porządku). Oceniłabym grę 9/10, ponieważ pomysł na rozgrywkę jest dobry, ale przez podane wyżej kilka wad daję ocenę 8/10.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Mystery Quest - gra podobna do Mario damiano4444-92 0 213 18-10-2014 11:32 51
Ostatni post: damiano4444-92
  Castlevania 3 M'cin 10 1,799 11-07-2014 12:43 03
Ostatni post: ŚmierćCzeka
  Castlevania M'cin 5 621 29-06-2014 13:10 07
Ostatni post: M'cin

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości