Odpowiedz 
BTTF2&3
19-12-2016, 12:52 05
Post: #1
BTTF2&3
Na emulatorze NNNesterJ gra mi dziwnie miga kolorami. jakby chciala wywolac u mnie atak padaczki. wiem ze zaraz powiecie mi "graj na nestopii" albo innym emulatorze ale mnie ciekawi dlaczego tak sie dzieje i jak to usunac.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
19-12-2016, 21:13 57 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2016 21:19 20 przez jeruka9. Powód: Drobne poprawki - literówki, interpunkcja itp.)
Post: #2
RE: BTTF2&3
coś z ustawieniami graficznymi albo mapperem :)
mapper to "udwanie" kartidża ładuje z niego dzwieki i grafike
spróbuj innej wersji gry :)
zepsuty mapper 1 można to zmienić dodaje program :)
wklepujesz nazwe pliku albo wrzucasz go w okno cajo
klikasz enter potem f2 i zmieniasz maper
f11 zapisz
0 to mapper super mario :)
nie wiem który zadziała :hmmm:
nnester j dawno updał jako projekt więc już nikt tego nie poprawi
no chyba że ja jako samouk c++ bo w tym jest napisany :)
i kilkuset mapperów brakuje ._.
czyli jest niedorobiony ._.
wyszla dawno wersja nester aoex r3 (nowe i porawione mapery)
jest jej kod ale ona jest na ps2 trzeba było by ją przepisać na windows


Załączone pliki
.zip  cajones.zip (Rozmiar: 14.72 KB / Pobrań: 2)

:głaszcze: przewodnik po świecie emulatorów
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
19-12-2016, 23:42 44
Post: #3
RE: BTTF2&3
jeruka9 napisał(a):nnester j dawno updał jako projekt więc już nikt tego nie poprawi
no chyba że ja jako samouk c++ bo w tym jest napisany :)
i kilkuset mapperów brakuje ._.
czyli jest niedorobiony ._.


Mniej więcej to - emulacja to trudna sprawa, więc dany emulator (w tym przypadku - dawno porzucony i niedokończony) może źle emulować daną produkcję.
W przypadku zmiany ustawień, możesz pokombinować ze zmianą options ->mode (NTSCa pal robi dużą różnicę na każdym emulatorze), ewentualnie z zakładki options -> graphics -> graphics (chociaż wątpię, żeby pomogło).

Jeśli jeruka ma rację, i coś jest nie tak z mapperem to opcję automatycznego naprawiania nagłówka pliku z informacjami o mapperze ma... na przykład Nestopia.

Jeśli dalej nie pomoże, możesz poszukać innego romu danej gry w romsecie GoodROM ( który, zdaje się zawiera, wszystkie znane dumpy gier).

Jeśli dalej nie pomaga... cóż, być może faktycznie NNNesterJ nie potrafi obsłużyć tej gry, a jedynym wyjściem jest ściągnięcie innego emulatora.

W kwestii tłumaczenia czemu tak się dzieję, to niestety wymiękam - daleko mi do takiej wiedzy programistycznej, a nawet gdybym wiedział to i tak pewnie nie byłbym w stanie przełożyć tego na język zwykłego człowieka. Mówimy o jednych najbardziej abstrakcyjnych i skomplikowanych rzeczach w tej dziedzinie.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
20-12-2016, 00:21 51
Post: #4
RE: BTTF2&3
jeruka9 napisał(a):spróbuj innej wersji gry

Nie ma innej wersji. i faktycznie na nestopii dzialalo dobrze. ale czy na nestopii mam dostep do game genie i action replay jak na nnnesterj?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
20-12-2016, 12:44 09 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-12-2016 13:22 22 przez jeruka9. Powód: Drobne poprawki - literówki, interpunkcja itp.)
Post: #5
RE: BTTF2&3
co do tego co powiedziałem to niestety prawda ._. działa na każdym emulatorze bez problemu użyłem:
fceu mm,nestopia,fceux
zwracam honor Madziu:) faktycznie nie ma innej wersji bo to ten sam mapper
!<--- dobra kopia gry
b<-- "bad rom" gra zepsuta lub źle skopiowana
h<---hack czyli przeróbka
mapper dałoby się naprawić ale jestem w tym za cienki :)
dokładnie działa to tak : ładuje grafikę
i zwraca jej adress
i ma jej irq czyli tak zwane przerywanie czyli po prostu "miganie" a dokładniej jej częstotliwość
potem bloki "grafiki" po 4 bity sa "nadpisywane" innymi wartosciami by "kawałki" były "zamieniane"
co oznacza że za każdym razem zamienia daną "kratkę" grafiki 8 bitowiec czyli jest tam ileś "kawałków" które razem mają wartość 8 bit
po ich "złożeniu" otrzymujesz kompletny "obraz"
koleś z nestera źle to zrobił i albo irq jest zepsute albo coś z podmianą wartości czyli z tą grafiką czyli podmianą kawałków gdzieś zwracany jest kolor a jego powtórzenie powoduje miganie tła
o mapperach dowiecie się na nesdev wikipedi no i na romhacking taka strona uzytkownik o pseudonimie firebug udostępnił listę i opis mapperów natomiast użytkownik Disch dodał resztę niedokończonych
w sieci też krąży info o innych mapperach
mógłbym poprawić znam c++ ale z matematyką gorzej >_> te wartości są zapisywane w formie hex(system szesnastkowy)
i binarnym(01) gdybym wiedział co jest co i naczym było pisane typu Visual Studio albo GCC to wtedy można skompilować od nowa
(nnester j 0.23) :)
co do nestopi i gamegenie tak jest tam tyle że musisz sobie wklepać
i aby już nie było cyrków i szukania to daje liste od cahe i amerykańców (rosyjski programista współtwórca fceu mm (mappers modifited) a po polskiemu :) poprawionych mapperów dodał też kilkaset extra :) )
a co do nestera twórca coś zepsuł w nesterze nie wiem albo to mapper albo ppu
("procesor graficzny") to on wyswietla grafikę wybraną z mappera zaś dźwięk uruchamia apu ("procesor dzwiekowy") apu gra bez zająkniecia więc renderowanie dźwięku jest okej to ewidentnie problem renderowania mappera lub grafiki ale skoro w innych grach ppu nie "błyska" to mapper
wracając do tematu czerowne to te "nieznane" kody(cahe)
szare to wyłączone lub pominięte wpisane w rom(cahe)
brązowe to z innych stron (cahe)
lista kodów tu : Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
i tu Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
i tak : Back to the Future 2 and 3
Email this Page | Printer Friendly Version

ZAXKZZPA 20 lives
LAXKZZPA 30 lives
SXXELOVK Infinite lives
ZAXKYZPA 20 nuclear fuel units
LAXKYZPA 30 nuclear fuel units
PEKASEPO Quicker shots
GZKAKGSA Keep shots
GZEEPZST + GZOEZZST Infinite fuel
a od cahe :
Back to the Future II & III

(GEN) Start at 1875 (Part 3):
At the title screen, hold B then press Select to display the password menu. Enter "FLUXCAPACITORISTHEPOWER" as a password.

miłej zabawy :)

game genie działa action replay nie wiem bo nie używałem :)

:głaszcze: przewodnik po świecie emulatorów
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
21-12-2016, 17:10 05
Post: #6
RE: BTTF2&3
Dziekuje ale ja mam kilka stron w pdf o kodach na pegasusa c: Mam 2 kopie gier jedna z kodami druga bez :P
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości