Odpowiedz 
Anno 1602: Tworzenie Nowego Świata
20-05-2012, 10:18 54 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2012 10:18 54 przez Evil.)
Post: #1
Anno 1602: Tworzenie Nowego Świata
Pamiętacie tą legendarną grę strategiczno-ekonomiczną? :P Otóż stałem się jej szczęśliwym posiadaczem. Co prawda jeszcze teraz nie grałem, tylko zainstalowałem żeby sprawdzić czy płyta ok. Ale kilka lat temu (grałem około roku 2000-2001) uwielbiałem Anno 1602. Przede wszystkim mamy tutaj odstąpienie od rozwijającego się wówczas nurtu RTS-ów, w których budujemy armię i niszczymy wroga :P odstąpienie w stronę troszkę Cywilizacji, troszkę starych Settlersów. Gra jest zrobiona z ogromnym rozmachem - grupa ludzi wyrusza ze swojego kraju, w którym źle się dzieje, trafia na małą wysypkę, będącą częścią całkiem dużego archipelagu. Tutaj zaczyna się nasza przygoda, musimy rozwijać naszą osadę, mądrze zarządzać zasobami, produkować dobra tak, by opanować nie tylko wyspę, ale cały archipelag i w końcu stworzyć potężny, wyspiarski kraj. Gra jest bardzo rozbudowana, mamy kilkadziesiąt zawodów, masę produktów mniej lub bardziej potrzebnych do życia, piratów, handlarzy, tubylców, inne państwa, które nie zawsze są zainteresowane tylko wymianą dóbr. :P

Anno 1602 ma już swoje lata, jest świetnie spolszczona, dlatego warto jej szukać na allegro (pewnie można kupić za kilkanaście złotych), grafika odstraszy "dzisiejszych graczy" ale mechanika gry, poziom rozbudowania i skomplikowania ucieszy wielbicieli gier ekonomicznych i tzw. handlowych. Wątek militarny jest tutaj odrobinę mniej istotny (co jest zresztą zrozumiałe, budując "nowy świat" nie mamy środków, zarówno pieniędzy jak i ludzi, żeby zaczynać od armii), najważniejsze to zapewnić warunki do życia dla naszych podopiecznych i dbać o dobre relacje z silniejszymi. Kto się czuje na siłach, żeby zbudować nowy świat - do dzieła. Polecam gorąco :P


ed. Zapomniałem jeszcze dodać o świetnym pomyśle twórców - sztuczna inteligencja komputera nie jest sztywno ustawiona. Nawet w dzisiejszych grach rzadko się spotyka tego typu rozwiązanie. Mamy bowiem coś na kształt cywilizacyjnego wyścigu. Jeśli nasza osada szybko się rozwija, to i komputer stara się "nie zostać w tyle". A jeśli nasz rozwój jest nieco wolniejszy, to sztuczna inteligencja też nieco zwalnia. W praktyce świetnie się sprawdza takie rozwiązanie :P

Jeśli jesteś użytkownikiem i masz jakiś problem lub pytanie, to najpierw zadaj je NA FORUM, a nie przez pw/gg. Oczywiście możesz zignorować powyższe zdanie, ale nie zdziw się, że ja zignoruję Twoją wiadomość. :>

Cicha woda tak mocno rwała, że wpadł pierwszy z brzegu.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
20-05-2012, 12:45 10
Post: #2
RE: Anno 1602: Tworzenie Nowego Świata
Bardzo ciekawa gra, dla mnie była zawsze taką średniowieczną bardziej rozbudowaną wersją gry Transport Tycoon. Anno1602 ma w sobie bardzo dużo uroku, sama grafika mimo że dziś wydaje się być archaiczna - jest nadal przyjemna. Gra jest bardzo rozbudowana to fakt. Ogarnięcie wszystkich opcji zajmuje sporo czasu.

[Obrazek: Anno1602.jpg]

Grałem w nią troszkę choć nie za długo. Uwagę od niej skutecznie odrócił Fallout2. Tak czy siak fajnie że przypomniałeś o tej zapomnianej nieco już pozycji.

Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
20-05-2012, 13:08 40 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2012 13:09 51 przez Evil.)
Post: #3
RE: Anno 1602: Tworzenie Nowego Świata
Mnie się najbardziej podobała możliwość niezależnego rozwoju poszczególnych wysp :P kiedy jedna z nich stawała się krainą mlekiem i miodem płynącą dla bogaczy, inne mogły być ośrodkami przemysłowymi, albo wręcz terenami rolniczymi. No i druga sprawa, to dyplomacja, nasze decyzje miały wpływ na to kto i kiedy będzie z nami współpracował i dostarczał produkty potrzebne w rozwoju. :P Umowy handlowe, na których można było kręcić kokosy. W sumie ciężko znaleźć w tej produkcji słabe punkty. Ale co do grafiki, to się nie bardzo zgadzam. Oczywiście swój urok ma, ja to nawet lubię takie piksele, ale Anno wygląda jakby było z jeszcze wcześniejszej epoki, niż jest. Jak gra ze schyłku DOS-a, a nie rozkwitu windowsa :P

Jeśli jesteś użytkownikiem i masz jakiś problem lub pytanie, to najpierw zadaj je NA FORUM, a nie przez pw/gg. Oczywiście możesz zignorować powyższe zdanie, ale nie zdziw się, że ja zignoruję Twoją wiadomość. :>

Cicha woda tak mocno rwała, że wpadł pierwszy z brzegu.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
20-05-2012, 14:29 30
Post: #4
RE: Anno 1602: Tworzenie Nowego Świata
No właśnie mi chodzi o te piksele w grafice, uwielbiam taki styl w grach. Gdyby Anno miało bardziej wygładzoną antyaliasingiem grafikę to pewnie by mi się tak nie podobało. Piksele mają moc!! Z tego powodu też cenię wyżej starsze HoMMII od nowocześniejszego designem HoMMIII.
Anno1602 - tą grę jako obowiązkowo powinni dawać naszym "wspaniałym" politykom, aby się nauczyli jak się powinno prawidłowo zarządzać krajem i jakimi zasadami się kierować. Swoją drogą gdyby wydać takie Anno w obecnych realiach Polski to też by było ciekawą grą.. katastrofy lotnicze, zamieszki, strajki, afery korupcyjne. To przecież wspaniały z życia wzięty materiał na dobrą grę. ;)

Zarejestruj się, klikając tutaj, by zobaczyć link.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Najbardziej przereklamowane gówna z świata gier ever PegazusMaster 12 600 08-04-2015 21:19 55
Ostatni post: Pegazłom

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości